2009. október 1., csütörtök

GOOGLE TÉRKÉP (MAPS)



Hazánk rejtett kincsei

A Google ingyenes térképes szolgáltatása: a „Maps” immár bővített magyar tartalommal érhető el, „Google Térkép” néven. Az új funkciók elsősorban a vállalkozásokat, illetve azok könnyebb megtalálását hivatottak segíteni. Partnereivel közösen fotópályázatot is hirdetett a cég, amelynek témája „Magyarország rejtett kincseinek felfedezése”. Nemcsak címekre kereshetünk és útvonalat tervezhetünk, hanem üzleteket, cégeket, éttermeket is megtalálhatunk. A cégtulajdonosok a Helyi Vállalkozások Központja segítségével helyezhetik el saját üzletüket a Térképen, míg a felhasználók saját térképeket hozhatnak létre, amelyeket megoszthatnak barátaikkal vagy akár az egész világgal. A szolgáltatás a http://maps.google.hu, illetve a http://terkep.google.hu címeken érhető el.


Antino Cervigni fotográfiája

A Google Térkép elfér a zsebünkben, hiszen magyar nyelvű mobiltelefonos verziója letölthető a www.google.hu/gmm weboldalról. Mivel a szoftverbe épített koordináták szinte azonnal képes meghatározni pillanatnyi tartózkodási helyünket, segítségével akár a lehető legközelebb eső vállalkozásokat és szolgáltatókat, például egy patikát vagy egy élelmiszerboltot is megkereshetünk, illetve mobiltelefonunkról közvetlenül fel is hívhatjuk azokat.

A program utazás közben is jól használható – megtekinthetünk minden lényeges információt, ami az adott országra vagy városra vonatkozóan megtalálható.

HELYI KERESÉS
A jövõben – ha a google.hu-n keresünk speciális szolgáltatást a városnév megadásával, akkor – a keresési találatok között a Google Térkép adatai is megjelennek, illetve ezzel szinte azonos idõben a térképen is kereshetővé válnak a cégek.
Ha például begépeljük a „pizza Budapesten” kifejezést, a fővárosban található pizzériákról kapunk egy listát, amelyeket egy-egy gombostű jelez a térképen.

HELYI VÁLLALKOZÁSOK KÖZPONTJA
Ennek segítségével minden vállalkozás szerkesztheti, frissítheti saját adatait. Például megadható az elfogadott fizetési mód, nyitva tartás, telefonszám és weboldal címe, de akár videók és fotók is feltölthetők. Ráadásul az elemzési funkció révén a vállalkozások hasznos információkat tudhatnak meg a cégük iránt érdeklődő internetezőkről.

A magyar internetezők több mint 90%-a vásárlás előtt online tájékozódik, azonban a legtöbb esetben maga a vásárlás még nem az interneten történik. Ezért is fontos egy vállalkozás számára, hogy a Google Térképen egyszerűen és gyorsan megtalálható legyen a potenciális vásárlók számára.

A Google Térképen található vállalkozásokhoz az adatbázist a Magyar Turizmus Zrt, a Magyar Telefonkönyv Társaság és a Port.hu adta.

A bejelentés kapcsán Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója elmondta: „– Aki mostantól a Google térképén keres magyarországi turisztikai szolgáltatót, az a Magyar Turizmus Zrt. által – a www.itthon.hu portálon üzemeltetett – Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) szolgáltatóit is megtalálja a Google Térkép szolgáltatás keretében. A hazai turisztikai szektor legátfogóbb adatbázisában több mint 26 000 turisztikai szolgáltató adatai – 8 800 szálláshely, ötezer vendéglátó-ipari egység, hatezer látnivaló, 1 800 szabadidős lehetőség és ezernél is több esemény és kiemelt ajánlat – közül válogathatnak az érdeklődők, akár összetett kereséssel is. A Magyar Turizmus Zrt. számára kiemelten fontos a keresőkben és a portálokon való megjelenés annak érdekében, hogy a NETA-ban található információk még nagyobb nyilvánosságot élvezzenek, a felhasználók lehető legszélesebb köréhez jussanak el.”

A Google az esemény kapcsán egy fotópályázatot hirdet, Mutassuk meg Magyarország rejtett kincseit a világnak! címmel. A pályázat célja, hogy hazánk kevésbé ismert természeti, építészeti és kulturális kincseit népszerűsítse.

HATÁRIDŐ
A fotókat 2009. szeptember 29-től október 31-ig lehet feltölteni a Panoramio oldalára. A legjobb ötven képre november 9. és 22. között lehet leadni a szavazatokat a verseny honlapján.

DÍJAK
A szavazás győztesének nyereménye egy kétszemélyes hosszú hétvége a Magyar Turizmus Zrt. jóvoltából.
A szakmai zsűri által választott nyertesnek az Extreme Digital egy 200 ezer forint értékű vásárlási utalványt ajánlott fel.

A ZSŰRI TAGJAI
Bencsik Barnabás (a Ludwig Múzeum igazgatója
Halász Dániel (az iGoogle Photography Prize nevű nemzetközi fotópályázat győztese)
Harangozó Csongor (a CHIP magazin főszerkesztője)
Kudász Gábor Arion (nemzetközileg elismert fotográfus, a MOME oktatója)
Szûcs Balázs (a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója)


Peresztegi Zoltán

Forrás: PR Herald (Google Magyarországi Üzletfejlesztés)
Google Térkép:
Lakóhelyed vállalkozásait itt találod
Google Térkép a mobilodhoz:

Nincsenek megjegyzések: