Ayhan Gökhán
Bécsi terasz
Kecsnek
1. Ismertem egy nőt, Bécsben élt és sokat szeretkezett. Velem kevésbé, nem volt rá lehetőség, mindössze arról volt szó, hogy én tudtam róla, és Ő tudott rólam, nem másról. Bécsben egyszer jártam, a Pater óriáskerekéről bámultam a lenti tömeget, a bécsit, arra volt pillantásom, meg szemem, de akkor még nem ismertem a nőt, pedig jó lett volna, a szeretkezés miatt, meg másért is, mert kijárhattam volna hozzá Bécsbe, együtt ettük volna a sachertortát meg a nagybecsű osztrák kultúrát, igen, milyen jó is lenne együtt, a Pater, az osztrák sütemény, a sok kis bécsi utca, az osztrák kultúra a fejünkön, magyar megközelítéssel, az ausztriai nézőpont nem fontos, az bele van építve a nőbe meg a szokásaiba, mint Bécs és a Duna, hozzávetőleg. 2. Bécsen függ az életem. Egy lány van velem, megközelítem a gravitációs pontját: zuhanunk, bele Bécsbe, innen a függés. Megcsókolom, összecsókolom a Bécset, a lány ettől zavarba jön, így kezdeményez, a cukrászdában azt mondja: hozzám jön, magyarul mondja, nézem és nevetek, a testén nem, oda egészen mást teszek, helyezési pont, függési kísérlet, hozzám jön aludni, mondja, a szalvétát az ölébe ejtem, Bécsbe’ ülök. 3. Bécsnek nincs szaga. A szemből kicsúszik a kép, az én képem, a Bécsről alkotott. Ehelyett volna a szag, ha volna, mivel pedig nincs, így Bécs sincs, mert nem érzem, nem tudom tudomásul venni, csak úgy romantikusan, mint a kockacukrot, van-e íze, tünődöm a metrókijárat szélén, jellegzetes bécsi íz, ami máshol elő nem fordulhat, közben meg a nő, az a magyar lány, akit egy kocsmából ismerek, szóval Ő megkoccintja a nyelvével, az ám, a kockacukrom vele.Nyelvi vájat
Pollágh Péternek
a megfázás jégkék szivacsából alkalmi test, alkalmi fogalom, hazafelé olyat csinál, hogy nem vesz komolyan, mi alapon van hozzá közöm? a lámpafényben nyelvet ölt rám,törékeny a körmöm.
a nyelvbe váj.
Ráhagy
enyém a belső hely, ragaszkodom hozzá, mint a lefekvéshez, mert úgy történik, hogy veled, kiközösít a mondatodba, ráhagy, hogy önmagad lehess, így használ ki, a nyelvtan így tegez.Még szeretem
haza busszal megyek, szatyorral a boltba, nőtlen vagyok, nem magas, cigaretta nem károsít, a bor ritkán, mindig csak néha. ülhetne az ágyon, kezdődhetne így: otthon vagyok, évek óta várom, még nem terítem székre a kabátját, még szeretem, még nem ért félre.Nő
Vágyom a nőt, aki
Combközépen az anyajegy,
Összeélvez: nem beteg,
Hátha kihajt a szám
Bőre a fény, szivárog el.
Feszül
Cipel a test, a bőr
Alá mi nem kerül?
Száraz, törődöm
A száj, bőr feszül,
Mintha kihíztam volna
A nyelvet.
A régi nőd
Nyelved savanyú cukorka,
Őszöd csupa szesz,
Párologtatja a testet,
A sarkon kitesz
Rég volt nőd, az autójában
Az ülés zavart,
A padlógázban halál van,
Női elrendelés.
A cukrot égetted a száján:
Csókod savanyú,
Az ég felettetek bonbont
Bontogató ború.
Nocturne
Tolvaj Zolinak
Terpeszkedem, alvó állat, anyaöl
Veszi körbe puha testem: meggyötör,
Otthon vagyok, régi befőtt, dől a lé,
A hétköznaptól meg szétterpeszkedé —
Forró tejben a nyakamat áztatom,
Árva vagyok, kicsit beteg, árva nyom
Sem jelzi honnét jöttem, és hogy hová,
Sorsomat a nagy Ég kire adja rá?
Örömömből annyiszor vált vak ború,
Mikor döltem korlátodra, Mirabeau?
Múladozom, sötét semmi, őszi bor,
Biliárdasztal pázsitján száll a por,
Nőtlen vagyok, így utazom sorsom át —
Vakargatom lírám csontos potrohát.
Forrás: Műút - irodalmi, művészeti és kritikai folyóirat
Ayhan Gökhán
Ayhan Gökhán1986-ban született Budapesten. Édesanyja magyar, édesapja török anyanyelvű. Négy éve foglalkozik irodalommal, írásait a Népszabadság, Parnasszus, Élet és Irodalom, Kortárs, Magyar Napló közölte. A Használati utasítás c. antológia szerzője.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése