2014. március 7., péntek

Remete István festőművész




NÉHÁNY SZÓ RÓLAM

1956.június 25-én születtem a Magyarkanizsa községbeli Orom faluban, ahol 4 éves koromig éltem. Szüleim Magyarkanizsára költöztek, azóta szülővárosomként tekintek rá. Itt kezdtem el iskolába járni, ahol már kisiskolás koromban felfigyeltek rajztehetségemre. Rajzversenyeken többször voltam díjazott. Sajnos képzőművészeti iskolába anyagi okok miatt nem tudtam járni, és a helybeli szakközépiskolában fémesztergályos szakképesítést szereztem. Mindentől függetlenül, mindig rajzoltam, festettem, és dédelgettem álmaimat hogy egyszer rajztanár lehetek.1979-ben megnősültem, és hamarosan 5 év múlva már két fiúgyermek boldog apukája lettem. A munka mellett mindig festettem, és az idő haladtával az álmom lassan szertefoszlott (mármint hogy rajztanár leszek). Egyre többet festettem, és 23 munkaév után feladtam a biztos munkahelyemet, és azóta is mint szabad művész dolgozom. Városom egy kis oázis ahol az emberek szeretik a kultúrát, a művelődést, az emberek barátságosak, udvariasak, vendégszeretők. Neves művészeink is voltak a múltból és vannak a jelenben Dobó Tihamér festőművész akit tanáromnak tekintek, sajnos már nem él, Koncz István költő, kovács Antal szobrász, sajnos ők sem élnek már, Tolnai Ottó író, és világhírű pantomimművészünk Nagy József, és még sorolhatnám. Alapítója voltam a Magyarkanizsai Ozoray Árpád M.E. képzőművész szakosztályának.
2007-ben lesz 10 éve hogy sikeresen vezetek egy nemzetközi téli művésztelepet. Sok hazai és külföldi művésztelep állandó tagja vagyok. Nagy természetvédő vagyok, talán ezért is témám a természet, a Tisza a környezetem. Száraz-pasztell, olaj és akril technikával dolgozom. Zentai festőbarátaimmal 1990-ben megalakítottuk ART 90 nevű csoportunkat, akikkel évente többször is kiállítunk.4 önálló kiállításom volt, csoportosan évente többször. Munkáim megtalálhatók magángyűjteményekben az egész világon, kivétel a Távol kelet.





 Forrás: http://remete.kanjiza.info/indexhu.html

Galéria
Kapcsolat

Nincsenek megjegyzések: