2010. március 21., vasárnap

KASSÁK LAJOS: VERSEK 89




1
887 Március 21. (123 éve történt)
Megszületett Kassák Lajos költő, író, képzőművész
, a magyar avantgarde legjelesebb képviselője.

KASSÁK LAJOS: VERSEK



Alig tudok szólni hozzád - mondod - mérlegre teszed a szavaim
és belenézel a szemeimbe hogy megremegek előtted
nem szolgálónak születtem fiatal vagyok még a nehéz munkára és
szeretnék erős és egészséges maradni eljövendő gyermekeim
részére
mit adjak hát néked hogy megbékélj velem - kérdezem - kit
állitsak melléd hogy ápolja arcod rózsáit s felborzolt ruháid
gondosan rendbehozza
olyan az ember amilyennek az életben megformálódott kezeim
hozzászoktak a szoritáshoz és szögletesek és mezitelenek a
szavaim amik pedig miattad hangzanak föl hogy dicsérjenek
és kedveskedjenek neked
sokszor észrevettem már egészen más az amit kimondok mint
amit elgondoltam rólad hogyanis fejezhetném ki szavakban
a két élő kezem érintését
lásd együgyü ember vagyok akit elvaditottak a rossz esztendők
és bizonytalanná tettek a csalódások
de mit jelent mindez ha mégis azt mondom kedvemre való vagy
és nem szeretnélek elvesziteni
szerelem ez vagy gyülölet nem tudom de hallod az eltévedt nyájat
ott jár a téli mezőben ő is a mi keserveinket bégeti.


Nyugat · / · 1928 · / · 1928. 2. szám · / · KASSÁK LAJOS: VERSEK

Kapcsolódó cikk: Kassák Lajos emlékére

Nincsenek megjegyzések: