2016. május 14., szombat

Pünkösdi szentmisék az érseki és püspöki székhelyeken




Az alábbiakban a pünkösdi ünnepi főpásztori szentmisék helyszínéről és időpontjáról tájékozódhatnak.

Giotto: Pünkösd


Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye
Május 15-én, vasárnap 10.30-kor Nyíregyházán a Magyarok Nagyasszonya-templomban Palánki Ferenc megyéspüspök ünnepi szentmisét mutat be és bérmál.
Május 16-án, hétfőn 10 órakor  Palánki Ferenc Kisvárdán mutat be ünnepi szentmisét és bérmál. Ugyanaznap 15 órakor Pócspetrin celebrál ünnepi szentmisét és bérmál a megyéspüspök.
Egri Főegyházmegye
Május 15-én, vasárnap 10 órakor az egri bazilikában Ternyák Csaba érsek ünnepi szentmisét celebrál és bérmál.
Az érsek május 16-án, pünkösdhétfőn 11 órakor, Sárospatakon, az irgalmasság rendkívüli szentévében meghirdetett egyházmegyei zarándoklaton mutat be szabadtéri szentmisét körmenettel.
Esztergom-Budapesti Főegyházmegye
Május 15-én, vasárnap 10.30-kor az esztergomi bazilikában Erdő Péter bíboros ünnepi szentmisét mutat be. A szertartás keretében esztergomi és a főegyházmegyéből érkező fiatalok és felnőttek részesülnek a bérmálás szentségében.
Május 16-án, pünkösdhétfőn 9 órától az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye ifjúsági és családi napját, a karizmák ünnepét tartják a fővárosi máriaremetei kegytemplom kertjében „Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmat nyernek" (Mt 5,7) mottóval. Ennek keretében Erdő Péter 13 órakor tart előadást az Eucharisztikus Kongresszusról, ezt követi az irgalmasság útja, amelynek végén a jelenlévők a főpásztor vezetésével együtt átléphetik az irgalmasság kapuját. A bíboros 15 órakor koncelebrált szentmisét mutat be a jelenlévő papokkal.
Győri Egyházmegye
Május 15-én, vasárnap 10 órakor a győri Nagyboldogasszony-székesegyházban Pápai Lajos megyéspüspök ünnepi pünkösdi szentmisét mutat be, ennek keretében kerül sor a Prohászka-iskola diákjainak bérmálására.
Hajdúdorogi Főegyházmegye
Május 14-én, szombaton előesti alkonyati istentiszteletet mutat be a debreceni Istenszülő oltalma-főszékesegyházban Kocsis Fülöp metropolita. Május 15-én, vasárnap ugyanitt Szent Liturgiát mutat be Kocsis Fülöp.
Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye
Május 14-én, szombaton 15 órakor Izsákon bérmálással egybekötött szentmisét mutat be Bábel Balázs kalocsa-kecskeméti érsek és megemlékezik Marosi Izidor püspök születésének 100. évfordulójáról, majd keresztszentelést tart. Este 18 órakor Petőfiszállás-Pálosszentkúton szentmisét mutat be és bérmálást tart a pünkösdi ifjúsági nap keretében.
Május 15-én, vasárnap 10 órakor a kalocsai Szent József-templomban celebrál ünnepi szentmisét és bérmál Bábel Balázs. A kalocsa-kecskeméti érsek május 15-én, vasárnap 16 órakor Soltvadkerten a templombúcsú keretében ünnepi szentmisét mutat be és bérmál.
Május 16-án, hétfőn 8 órakor Lajosmizsén mutat be ünnepi szentmisét és bérmál Bábel Balázs érsek.
Kaposvári Egyházmegye
Május 14-én, szombaton 10 órakor a karádi katolikus templomban mutat be ünnepi szentmisét és bérmál Balás Béla kaposvári megyéspüspök.
Május 15-én, vasárnap 10. 30-kor a kaposvári székesegyházban celebrál ünnepi szentmisét és bérmál a megyéspüspök.
Május 16-án, hétfőn 10 órakor Zalakaroson az Isteni Irgalmasság templomában mutat be ünnepi szentmisét és bérmál Balás Béla.
Miskolci Egyházmegye
Május 15-én, vasárnap 9.30-kor Miskolcon a Nagyboldogasszonyról nevezett püspöki székesegyház kerítésének falára elkészült ikonokat szenteli meg Orosz Atanáz miskolci megyéspüspök, majd 10 órakor Szent Liturgiát mutat be miroválással.
Május 15-én, vasárnap 14.30-kor Gadnán mutat be a templomszentelés 200. jubileuma alkalmából hálaadó ünnepi Szent Liturgiát és mond vecsernyét Orosz Atanáz.
Május 16-án, hétfőn 9.30-kor a Miskolci Egyházmegye püspöke Szent Liturgiát végez Komlóskán az egyházmegye papnövendékeinek részvételével.
Nyíregyházi Egyházmegye
Május 14-én, szombaton 18 órakor Nyíregyházán, a Szent Miklós görögkatolikus székesegyházban  előesti virrasztást végez Szocska A. Ábel apostoli kormányzó.
Május 15-én, vasárnap 10 órakor ugyanott  ünnepi Szent Liturgiát végez az apostoli kormányzó.
Május 16-án, hétfőn 10 órakor a kótaji görögkatolikus templomban végez ünnepi Szent Liturgiát Szocska A. Ábel.
Pannonhalmi Főapátság
Május 15-én, vasárnap 11.30-kor a pannonhalmi bazilikában Várszegi Asztrik főapát-püspök ünnepi szentmisét mutat be és a bérmálás szentségében részesíti a pannonhalmi plébánia fiataljait.
Május 16-án, hétfőn 11 órakor Győrben, a Szent Ignác bencés templomban Várszegi Asztrik főapát-püspök ünnepi szentmisét mutat be és a bérmálás szentségében részesíti a Czuczor Gergely gimnázium fiataljait.
Pécsi Egyházmegye
Május 15-én, vasárnap 11 órától a pécsi székesegyházban Udvardy György megyéspüspök az ünnepi pünkösdi szentmise keretében bérmál.
Május 16-án, hétfőn 10 órakor a pécsi székesegyházban a megyéspüspök ünnepi szentmisét mutat be.
Székesfehérvári Egyházmegye
Május 15-én, vasárnap 10.30-kor a székesfehérvári székesegyházban ünnepi szentmisét mutat be és bérmál Spányi Antal megyéspüspök.
Május 16-án, hétfőn Székesfehérváron, a Bregyó közi Ifjúsági- és Szabadidő Központban rendezi meg az egyházmegye a XI. Egyházmegyei Napot. 10 órakor koncelebrált szentmisét mutat be Spányi Antal székesfehérvári megyéspüspök, 15.30 órakor közös szentségimádást tartanak a főpásztor vezetésével.
Szombathelyi Egyházmegye
Május 14-én, szombaton 10 órakor Bánokszentgyörgyön, 15 órakor Zalaegerszegen, a Jézus Szíve-templomban ünnepi szentmisét mutat be és bérmál Veres András szombathelyi megyéspüspök.
Május 15-én, vasárnap 10 órakor a szombathelyi székesegyházban mutat be ünnepi szentmisét és bérmál Veres András.
Váci Egyházmegye
Május 14-én, szombaton 10 órakor Beer Miklós váci megyéspüspök ünnepi szentmise keretében felszenteli az új veresegyházi Szentlélek-templomot. (Fő út 93.).
Veszprémi Főegyházmegye
Május 14-én, szombaton 11 órakor Veszprémben, a Szent Mihál-székesegyházban ünnepi szentmise keretében Márfi Gyula érsek a veszprémi Padányi Katolikus Iskola diákjait bérmálja, majd 15 órakor Várpalotán bérmál a főpásztor.
Május 15-én, vasárnap 10.30-kor Márfi Gyula érsek Hévízen, 15 órakor Sümegen ünnepi szentmisét mutat be és bérmál.
Május 16-án, hétfőn 9 órakor az érsek Balatonfüreden bérmál, majd 16 órakor Veszprémben bérmálja a Szent László- és a Regina Mundi-plébánia hittanosait.
Forrás: MKPK Sajtószolgálat
Magyar Kurír
 

Nincsenek megjegyzések: