2016. február 18., csütörtök

Játékkollekció, ami gondolkodni tanít




Megszületett a Basico Játékkollekció: szokatlan, sokkoló külsejű tárgyak, amelyek el is foglalták helyüket a játéküzletek polcain. A Basico Játékkollekció darabjai nem igazi játékok, mégis rengeteg magyar gyermek otthonában megtalálhatók. 


A Máltai Szeretetszolgálat adatai szerint jelenleg 1 millió 700 ezer, a lét peremén tengődő ember él az országban. Az ő gyerekeik játékairól van szó. Az ilyen körülmények között élő kicsik talált hulladékdarabokból, saját kezűleg készített játékai és történetei ihlették a Basicot.
A Játékkollekció meglehetősen kilóg a színes, csillogó, tökéletes világot tükröző játékok sűrűjéből szokatlan, nyers hatású csomagolásával, és leginkább a benne található puritán, fura külsejű játékokkal. Épp ez a kontraszt teszi fel a kérdést, vajon mit keres az álomvilágot megtestesítő játéküzletek polcain ez a különös kollekció. Ezzel a sokkhatással szándékozzák felhívni a problémára az emberek figyelmét.
A kampány elsődleges célja a tudatformálás: hogy a felnövő 8-12 éves generáció érzékennyé váljon gyerektársaik sorsára, és lehetőségeik szerint osztozzon is benne.
A kampány másik célja, hogy pénzt gyűjtsön a Családok Átmeneti Otthonában élő gyermekek számára, egy-egy Basico darab jelképes megvásárlásával. A Basico Játékkollekció megtekinthető országszerte a Játéksziget üzleteiben, a program elérhető a basico.hu weboldalon, illetve a témához kapcsolódó fórum a facebook.com/basicotoys oldalon követhető nyomon.
"Minden gyerek otthonában legyen játék. Ez a célunk, de ehhez hosszú az út.
Sokaknak szobányi, másoknak egyetlen egy játék sem jut. A kampány során több fórumot teremtünk arra, hogy nehéz kérdésekre adjunk választ: hány éves kortól tudunk beszélni gyermekeikkel nehezebb sorsú gyerektársakról; hogyan viselkedjünk szülőként olyan helyzetben, mikor tudjuk, gyermekünk szegény társai javára megválhatna egy-egy játékától, és a sor hosszú" - mondta Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke
„A Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve, különleges módon szeretnénk felhívni a szülők és gyermekek figyelmét arra, hogy Magyarországon rengeteg olyan gyerek van, aki nem jut elegendő ételhez, ruhákhoz, és ami ebben a programban hangsúlyos, játékhoz sem.
A Játékszigettel partnerségben, kihelyeztünk a boltjaikban néhány gyermekek által kézzel, hulladékokból készített játék által ihletett játékot (zacskókból font labda, flakonból készített kisautó, fonalbaba, cd-ből készített pörgettyű). Ez lett a Basico Játékkollekció, ami igaziból nem is egy játékkollekció. Először azt hiszi, aki látja, hogy egy új, trendi játékot talált, de ahogy közelebbről megnézi, látja a fura, sokkoló külsejű tárgyakat, aztán rájön, miről is van szó.
Két célunk van a kampánnyal. Egyik, hogy pénzt gyűjtsünk arra, hogy ezeket a gyerekeket legalább egy-egy valódi játékkal meg tudják lepni (az adomanyozz.hu oldalon már látszanak is az utalt összegek).
De a legfontosabb cél, a tudatformálás.
Hogy a szülőkön keresztül felhívjuk a kicsik figyelmét a problémára, és így ők közvetetten empatikus felnőttekké nevelődjenek, akik tenni akarnak a probléma ellen és gondolnak a nélkülözőkre.
Számos csatornán elkezdtük kommunikálni a programot, és egy fontos tartalmi elemnek azt tervezzük, hogy beszélgetést kezdeményezünk a témával kapcsolatos igen fontos, provokatív kérdésekben.
A programhoz partnerként kapcsolódik egy elismert gyermekpszichológus, Németh Erika is, aki felkészült bármilyen nyilvános beszélgetésben történő részvételre, illetve a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke, Győri-Dani Lajos.
A program kifutása a gyereknap, ami előtti hetekben (márciustól május végéig) használt ajándékokat tervezünk gyűjteni a Családok Átmeneti Otthonában élő gyerekeknek."
(Veronika Borbás HR Director Leo Burnett Central Europe)
http://adomanyozz.hu alatt a Basico program
http://www.basico.hu
https://www.facebook.com/search/top/?q=basicotoys

Lantai József - EuroAstra

Nincsenek megjegyzések: