2014. április 10., csütörtök

Megkezdődött a szabadkai Nemzetközi Zongorafesztivál





Daniele Petralia olasz zongoraművész koncertjével hétfőn megkezdődött az első szabadkai Nemzetközi Zongorafesztivál. A szabadkai Városháza dísztermében vasárnapig tartó
koncertsorozaton számos zongorista lép fel a környékbeli országokból és más kontinensekről is.
Hat “Moment Musical” zongorára. Szergej Rahmanyinov op. 16-os művével kezdte koncertjét Daniele Petralia. Az olasz művész emellett még Prokofjev és Liszt-műveket is eljátszott. „A programot azért így állítottam össze, mert nagyon sokszor játszok a romantikus és a modern repertoárból. Nagyon szeretem Rahmanyinovot. Hasonló darabokat már sokszor játszottam.”
Az olasz művész a szabadkai Zeneiskola dísztermében vasárnapig egy mesterkurzust is tart a szerbiai és a külföldi zongoristáknak. Ennek a mesterkurzusnak a gálakoncertje április 11–én este lesz. Görög Noémi, az Electe művészeti vezetője: „Úgy került Szabadkára, hogy néhány évvel ezelőtt egy görögországi mesterkurzuson ismertem meg, teljesen véletlenül. Nagyon tetszett, ahogy az órát tartotta. Nem reménykedtem abban, hogy elvállalja, amikor felkértem erre a szereplésre, de szívesen jött Szerbiába.”
A szervező Electe Egyesület nem titkolt célja, hogy a koncertsorozattal emeljék a szabadkai zenei élet színvonalát. Miloš Radonjić elnök: „Azt gondoljuk, hogy a fesztivál nagyban hozzájárul a szabadkai zongoraművészet fejlődéséhez. Ehhez elég azt látniuk, hogy mennyi zenész jött el a hívásunkra.” A Városháza dísztermében kedden este 8 órától öt zongorista lép fel, köztük a magyarországi Fejes Krisztina. A fesztivál minden koncertjére ingyenes a belépés.

Forrás: subotica.info

Nincsenek megjegyzések: