2018. január 8., hétfő

Újévi fogadalmak




.

Közvélemény kutatások igazolják, hogy sokan tesznek újévi fogadalmakat. Bizonyára az Olvasó is tett már ilyet, a világon ez mindenhol bevett szokás. A többmilliós példányszámban megjelenő Psychology Today amerikai magazin a témába vágó pszichológiai kutatások eredményeit összegezve készített egy témasort azokról a kérdésekről, amelyek az új év kezdete alkalmából a legtöbbet foglalkoztatják az embereket.

   Boldogság. Test (fogyás, egészség). Jövedelem. Vágyak. Új élet (életmód). Meg még vagy ötven óhaj, fogadalom. Sajnos ezeket nem lehet megvenni a szupermarketben, bármilyen gazdag is valaki. Will Durant amerikai filozófiatörténész szerint azok vagyunk, amit újra és újra teszünk. Ha szeretnénk jobbá válni, akkor kis lépésekben, türelemmel, fókuszáltan érdemes haladni. Kezdjük egyszerre egy vágyott szokás felvételével, vagy egy rossz elhagyásával és illesszük be napirendünkbe. Gyakoroljunk, gyakoroljunk, ünnepeljük meg a részsikereket, nézzük el magunknak a botlásokat. Ha egy területen sikerrel járunk, az növeli az önbizalmunkat, és megkönnyíti a következő akadály legyűrését.
   Vagyis bármilyen új célt is akarunk elérni, új szokásokat kell felvennünk. Ez lehet olyan egyszerű is, hogy mindig időben levigyük a szemetet, de akár olyan nagyobb változás is, mint a rendszeres testmozgás beépítése mindennapjainkba. Ha pedig komolyan változtatni akarunk életünkön, valami motiváció kell. Amivel követni tudjuk, jó úton haladunk-e? Elvégezzük-e azt, ami a cél eléréséhez szükséges?
   Ezek a gondolatok és célok nekem magasak. Az én újévi fogadalmam más, egyszerűbb. Sem utódja, sem boldog őse, sem rokona, sem ismerőse nem vagyok senkinek. Ezért gyors meggazdagodásra, karrierre nem számíthatok. Kénytelen leszek többet és jobban dolgozni.   Vagyok, mint minden bérből és fizetésből dolgozó ember takarékos, kerülöm a felesleges (presztízs) kiadásokat. Jól beosztjuk a jövedelmünket, ha tönkremegy a televízió, ne kelljen részletre venni az újat. A hitelfelvétel nekünk idegenség. Ezért álmaim nyugodtak, nem lidércesek. Már látni vélem életem alagútjának messzi fényét. Így tudok megmaradni a bőrömben, ahol igyekszem jól érezni magam. Nincs rejtegetni valóm, tőlem az adatvédelmi biztos irodája akár be is zárhat. Ha kell, megmutatom magamat. Hogy látva lássanak. Tessék, ott vagyok a facebook-on. Persze szeretném, hogyha szeretnének. A családom, barátaim, munkatársaim, szomszédaim, az ország irányítói.
  Hát ennyi az én újévi fogadalmam. Nagyravágyó vagyok?



Láng Róbert - EuroAstra

Nincsenek megjegyzések: