2015. január 10., szombat
Tíz perces kikapcsolódási szokásaink
A magyarok 67 százaléka kávézással kapcsolódik ki, ha csak tíz perc szabadideje van, ha azonban több órát is pihenéssel tölt, inkább tévézik vagy zenét hallgat. Mozgással vagy kulturális tevékenységgel az emberek kevesebb, mint 30 százaléka töltődik fel - derült ki a Nespresso kutatásából.
A kutatás rámutat arra is, hogy a további legnépszerűbb energetizáló, kikapcsolódási módszerek 10 perces időráfordítás esetén a beszélgetés majd a sétálás. A cigarettás dobozért a megkérdezettek 31 százaléka nyúl és csak 21 százalék gondolja úgy, hogy relaxálni, vagy beállni a zuhany alá hasznos ahhoz, hogy gondolatait és teendőit rendezni tudja.
Annak oka, hogy a tíz perces kikapcsolódási módok között a kávézás a legnépszerűbb, kulturális okokon kívül azzal is magyarázható, hogy egy néhány perces kávészünet új lendületet ad, a koffein stimulálóan hat a központi idegrendszerre, a fogyasztók kevésbé érzik magukat fáradtnak. A pár perc, amit a kávé elkészítésével és elfogyasztásával töltünk kikapcsol, kizökkent az éppen végzett tevékenységünkből, ezért utána jobban tudunk koncentrálni a feladatainkra.
Az emberek jelentős része, aki a tíz perces feltöltődési lehetőségek közül a kávézást választotta, nagy valószínűséggel a sétára és a gyors zuhanyzásra is igennel válaszolt és nemet mondott a káros tevékenységekre, a cigarettázásra, vagy arra, hogy gyorsan bedob egy italt, tehát feltehetőleg élénkítésre használja a kávét.
A Nespresso felkérésére a Tárki által 2014 év végén több mint 1000 fős reprezentatív mintavétellel végzett kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a magyar lakosság véleményét az alapján, hogy hogyan piheni ki magát akkor, amikor csak 10 perc áll rendelkezésére egy rohanós napon, illetve milyen módon töltődik fel akkor, amikor több óra szabadideje van.
Hosszabb szabadidejét a lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.
Míg a tíz perces kávészünet társadalmi hovatartozástól vagy lakóhelytől függetlenül széles körben elterjedt, addig több órás szabadidejüket leginkább a magas iskolai végzettséggel rendelkező, budapesti fiatalok töltik kávézással, teázással, tehát szociális programként, beszélgetésre, információ cserére, kikapcsolódásra használják. Az emberek túlnyomó többsége azonban egyoldalú információáramlással, leginkább a TV-nézéssel vagy zenehallgatással tölti több órás szabadidejét.
A több mint 60 országban, mintegy 8 000 munkatárssal működő Nespresso kiskereskedelmi hálózata 2013-ben több mint 320 exkluzív Boutique-ból állt.
www.nespresso.com
Lantai József - EuroAstra
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése