2018. október 17., szerda

20.000 forintnál is többe kerülhet egy-egy gyermek születésnapja




.

A vendégek ajándékainak értéke is elérheti ezt az összeget. Az iparági becslések szerint 50 milliárd forintra növekvő hazai játékpiac az év legkiemeltebb időszaka, az év végi ünnepek felé közeleg. Az erősen szezonális iparágban a karácsony után a húsvéti ünnepek generálják a második legnagyobb forgalmat.


A családok számára a két ünnep után a harmadik legjelentősebb játék vásárlási alkalom pedig gyermekük születésnapja. A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget üzletlánc kérdőíves felmérésben gyűjtött információt a gyermekek születésnapjához kapcsolódó szokásokról és költésekről. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget is áldoz. Ajándékra a megkérdezettek egyharmada 7500 forint felett költ, 40% pedig 10.000 forintnál is nagyobb értékű ajándékkal lepi meg gyermekét születésnapján, a meghívott vendégek pedig általában 2 és 5000 forint közötti értékben vesznek ajándékot az ünnepeltnek.

Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele több mint 15.000 forintot költ
Egy születésnapi zsúr megszervezése nem kis feladat. Egyensúlyozni kell a pénzügyi keretek, az újdonság varázsa, a meghívottak létszáma, a gyermek vágyai és a felnőttek racionalitása között. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget költ, ajándékra pedig több mint 7500 forintot szánnak a legtöbben, a vendégek pedig leginkább 2-5000 forint közötti összegű ajándékot hoznak. A felmérésben részt vevők közül legtöbben azt jelölték meg, hogy otthon tartanak zsúrt, a második legnépszerűbb helyszín a játszóház, de legalább ennyien válaszolták azt, hogy csak családi körben ünnepelnek, néhányan a játszóteret, vagy egy szabadulószobát, vagy éttermet jelöltek megfelelő helyszínnek. A legtöbben 6-10 főt hívnak meg egy-egy születésnapi bulira, de a második legelterjedtebb szokás az, hogy csak családi körben tartják a megemlékezést. A születésnapi torta tekintetében a válaszadók 37 százaléka a saját kezűleg készített tortát preferálja, több mint 46 százalékuknál pedig a csokitorta a nyerő. Arra a kérdésre, hogy milyen típusú ajándékkal szoktak kedveskedni a vendégek, a legtöbben a kreatív és kézműves játékokat írták, amelyeket a könyvek és kifestők követnek, majd a társasjáték, az építőjáték, a ruhanemű és a plüssök következnek. Leginkább egyénileg adnak ajándékot a meghívott gyerekek, kevesebbszer fordul elő, hogy többen összeállnak és összedobnak egy-egy nagyobb értékű ajándékra valót.

A Játéksziget 2018-ban 5 százalékos növekményt tervez a karácsonyi szezonban
„A Játéksziget idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Ez volt az első magyar magán tulajdonban lévő játék szaküzlet, ami hálózattá tudott növekedni és napjainkig is sikeresen működik. A Formatex 2012 nyarán vásárolta meg a Játéksziget üzletláncot. Az üzletek jelentős átalakuláson, arculatváltáson estek át, mára 9 üzletből álló üzletlánccá fejlődött.  Sikerének titka a márkás, minőségi játékok előtérbe helyezése, a forgalmazott márkák száma néhány tucatról közel 700-ra emelkedett. A munkatársak száma meghaladja a 100-at. A Játéksziget webshopja 3 éve kezdte meg működését, évente átlagosan 60-70 százalékos növekedést produkálva. A Játéksziget üzletekben az éves forgalom 60%- át kitevő karácsonyi szezonban 2018-ban 5%-os növekményt céloztunk meg” – mondta el Borhi János, a Játékszigetet üzemeltető Formatex ügyvezető tulajdonosa.


Forrás: EuroAstra
 

Nincsenek megjegyzések: