.
Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézkampány Mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a 2018. december 9-én befejeződött őszi kampányában. A „Legyen minden nap, mézes nap!” szlogent viselő promóció várakozáson felüli sikerrel zárult, hiszen a kampány üzenete 1000 feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el.
A mézfogyasztás fontosságáról, a méz élettani hatásairól és a táplálkozásunkban betöltött jelentős szerepéről szervezett közös fogyasztásösztönző kampányt 2018. október 15. és december 9. között három agrárszakmai szervezet az Agrárminisztérium megbízásából. A kampány eredményei önmagukért beszélnek:
- A 2018. november 17-én, Tatán megnyitott „Mézes reggeli” programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott. Az akció során minden eddiginél több, összesen 165.756 gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében.
- A két hétig tartó országos rádiókampány során 3 országos és 2 vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így 2.373.000 fő találkozott legalább egyszer a hirdetéssel. A hirdetési időszakban két, - egy a felnőtteknek és egy a gyerekeknek szóló – rádiószpot hívta fel a figyelmet a méz fogyasztásának fontosságára, valamint kettő a helyi rendezvényekre.
- 2018. december 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan 10 mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idősek otthona és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak. Az Agrármarketing Centrum képviselői a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kg, egy évre elegendő mézet vittek a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának.
A kampány a hazai méhészet problémáira adott összetett válasz része - hangsúlyozta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója. A szakmai szervezet vezetője hozzátette: „a Társaság örömmel áll azon kezdeményezések mellé, amelyek a szakmai partnerséget és a fogyasztók tudatos vásárlásra ösztönzését tűzik ki célul”.
Forrás: EuroAstra
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése