2009. szeptember 9., szerda

Maghar himnusz



Országok országa
Törvénytudás népe,
Napkelet s Nyugat közt
A világnak fénye,
Nagy a te nemzeted,
Nagy a te végzeted,
Oly messze magasztos,
Hogy föl sem érheted.

Mint a magas mennység,
Szíved mérhetetlen,
Életed gyökere
Szent és sérthetetlen,
Hegyek, árnyas erdők,
Hős föld büszke népe,
Ez a te végzeted
Ősi öröksége:

Erős, gazdag vár vagy,
De az örök törvényt,
Amit Isten rád rótt,
Vállalnod kell önként,
Hogy beteljesüljön
Győzelmes végzeted:
Úr oltára te vagy,
Emeld fel a fejed!

Forrás: rovásírás alapján Dr. Bonula Ida nyelvész

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó napot kívánok!

T. János vagyok (29). Egy ideje alkalmi látogatója vagyok oldalának. Kedvemre való olvasni valókat is találok, de mégis valahogy a magáról írt sorok érintettek meg. Nem vagyok irodalom faló, nagyon nem... De úgy esett, hogy Kölcsey Ferenc naplója "kezembe" került és nehezen tudom letenni. Valami fantasztikum, amikor megvillantja lelkének fénye, - írását. Az első 15 oldalnál tartok, s a helyzet miben írodott ezt ritkitja is, (MÉG) de csodálatos! Naivság az gondolnom, hogy nem olvasta, de ajánlását mégsem nélkülözheti :D !

http://mek.oszk.hu/05200/05238/05238.pdf

Kívánok mindent mi jó önnek: Jani

Névtelen írta...

T. János.

:(

Kölcsey életét kellően nem ismervén ébredtem rá, hogy mit mutat be e napló. Bár a napot már ismertem, hogy hova vezet, de a döbbenetet nem mi az okozatott ismertette fel, nem.

Balogh Péter írta...

Kedves János! Hálásan köszönöm, hogy látogatja az oldalamnak. Végtelenül sajnálom, hogy a bejegyzéséhez érdemben hozzászólni nem tudok. Kölcsey Ferenc naplóját még nem olvastam. Ajánlását köszönöm szépen. Üdvözlettel: B. Péter

Balogh Péter írta...

Az iménti elírásért elnézést kérek!