Avagy a látogatottságnövelésre fordított energia 80%-a kárba vész - használja azt inkább másra!

A látogatottság mérés gyakorlati haszna leginkább két területre bontható le:

  • Segítségével megállapíthatja, hogy a látogatottságnövelésre fordított energia mely része térül meg a leginkább (kb. 20%), hogy aztán a kárba vesző energiákat (80%) átcsoportosíthassa profitábilisabb területekre, illetve
  • Az adatok elemzésével optimalizálhatja weboldalának folyamatait, hogy a weboldalra érkező látogatók minél nagyobb hányada jusson el az Ön által célként kitűzött cselekvéshez.

Cikkünkben az első területre fogunk koncentrálni. Az itt leírt módszerek folyamatos alkalmazásával akár ötszörösére is növelheti weboldala látogatottságát, anélkül, hogy akárcsak egyetlen forinttal is többet költene hirdetésre, vagy egyetlen perccel is több időt töltene weboldala népszerűsítésével, mint azt jelenleg teszi!

A három legegyszerűbb, és legolcsóbb látogatottságnövelési technika

Csak, hogy tudjuk pontosan miről is van szó, elsőként lássuk, mik azok a látogatottságnövelési technikák, amelyekkel egy éppen elkészült weboldal látogatottságát azonnal el lehet indítani, ráadásul szinte ingyen (Az itt leírt módszerek közvetlen költsége nulla, azonban lehet, hogy Önnek jobban megéri, ha alkalmaz ezekre a feladatokra valakit, akinek a munkaidejét természetesen meg kell majd fizetnie!)

(1) Apróhirdetések A több tucat ingyenes apróhirdetési fórum sok száz rovatában elhelyezett hirdetésekkel nem lehet megváltani a világot, de azonnali látogatottságot hoznak az oldalra. Ha megtalálja az Ön kínálatának megfelelő apróhirdetési oldalak megfelelő rovatait, napi 5-50 látogatóra számíthat. A módszer hátránya, hogy viszonylag hamar elérhető az a határ, amelynél több látogatót egyszerűen nem hoz. További hátrány, hogy amint abbahagyja, abbamarad a látogatók áramlása is. Újabb előny azonban a gyors átfutás - ma feladja a hirdetéseket, és holnap jönnek a látogatók-, illetve hogy lehetőséget ad értékesítési szövegeinek azonnali tesztelésére is.

(2) Keresőoptimalizálás A keresőkben való jó helyezésekhez többre van szükség, mint pusztán az oldalak regisztrálására. A keresőoptimalizálás során, még a regisztrációk előtt az optimalizálni kívánt oldal látható és nem látható tartalma olymódon kerül átalakításra, hogy azt a keresők egy adott témában minél inkább relevánsnak találják. Az így egy-egy kulcsszóra, kifejezésre optimalizált oldalak az adott témában igen jó helyen szerepelhetnek, és ennek megfelelően akár sok látogatót is hozhatnak. A módszer előnye, hogy a magyarországi piacon kevés utómunkával is még viszonylag stabil forgalmat hoz az oldalra. Hátránya, hogy felső határa a keresések száma - mely kis hazánkban csak kevés esetben jelent akkora számot, amely önmagában képes lenne eltartani egy vállalkozást. Angol nyelvterületű piaccal rendelkező vállalkozás esetén jóval nagyobb forgalmat lehet a módszerrel elérni, azonban ennek megfelelően nagyobb erőfeszítést is igényel, valamint rendszeres karbantartásra is szükség van.

(3) Linkmarketing A három itt leírt módszer közül a leglassabban beinduló módszer: 1-2 hónapot is igénybe vehet, amíg elkezd számottevő látogatottságot hozni, viszont ezzel lehet elérni a legnagyobb látogatószámot. Itt arról van szó, hogy hogyan éri el, hogy a lehető legtöbb lehetséges vevője találja meg az Ön weboldalát egyéb weboldalakon elhelyezett linkeken keresztül. Az az ok, amiért az Ön oldalára mutató linkeket elhelyezik az oldaltulajdonosok, sokféle lehet. Lehet egyszerű linkcsere, lehet, hogy az Ön szakmailag értékes cikkét publikálják, lehet, hogy jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai után (affiliate marketing) és lehet, hogy hirdetési díjat fog fizetni reklámjainak megjelenése, vagy az átkattintó látogatók után.

Egy dolog közös a három módszerben.

Minden kifizetett forintjából 80% ablakon kidobott pénzt, és minden látogatottságnövelésre fordított idejének 80%-a elfecsérelt idő. A fő probléma az az, hogy nem lehet tudni, hogy melyik az a 80%. Mit lehet tenni?

Megmérni.Ez azonban nagy odafigyelést és következetességet kíván! Ezért van az is, hogy a legtöbb induló online vállalkozás, amely mögött nem áll jelentős tőke offline "gazdájától", igen hamar fel is adja a próbálkozást. Pedig van megoldás. Akár ötszörösére is növelheti hatékonyságát egy egészen egyszerű szemléletmód alkalmazásával, ez pedig a következő:

A befektetett erőfeszítések - akár pénzre, akár időre gondolunk - 80%-a mindenképpen kárba vész! Tegye a következőket:

  • Mérje meg, hogy melyik az a 20%, ami megfelelően hasznosult,
  • a maradék 80%-ot dobja ki az ablakon, majd
  • a felszabaduló energia egyik felét fordítsa a már biztosan működő 20%-ra és
  • a másik felét fordítsa új módszerek felkutatására.

A látogatottság mérés, mint a legjobb hatékonyságnövelő módszer.
A módszer alapja mindhárom fent említett látogatottságnövelő technikánál ugyanaz: teremtse meg azokat a technikai feltételeket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy erőfeszítéseinek eredménye mérhető legyen, majd mérjen, teszteljen, módosítson, és kezdje ezt elölről.

Gyakorlati módszerek az Apróhirdetések eredményességének növeléséhez

(Ez a módszer magában hordozza azt a technikát, ahogyan a linkmarketing eredményességét is maximálni lehet.)

Az Ön célja az apróhirdetések során az kell legyen, hogy megtalálja az Ön kínálatának leginkább megfelelő (1) apróhirdetési oldalt, (2) rovatot (3) hirdetési szöveget és ezen belül címet és a szöveget magát. Megfelelő alatt azt értjük, hogy ahonnan a legtöbb lehetséges vevő kattint át az Ön oldalára.

Ehhez kövesse a következő sorrendet:

  • Készítse el először hirdetését (A hatékony értékesítési üzenetek megírásáról bővebben olvashat partnerünk, a MarketingMegoldások oldalán!)
  • Adja föl hirdetését: Pár nap múlva nézze meg a WebMonitor szoftver Hivatkozások menüpontjában, hogy az elmúlt napokban milyen külső linkekről érkeztek látogatók! Innen fogja tudni, hogy melyik apróhirdetési oldalon érdemes hirdetni.
  • És itt jön a lényeg: Ha több hirdetést is használ egyszerre, vagy több rovatban is hirdet, akkor készítsen mindegyikhez külön fogadóoldalt (melyen az adott rovatból az adott hirdetésre átkattintó látogatónak bemutatja kínálatát). Erre azért van szüksége, hogy meg tudja mondani, hogy melyik hirdetését melyik rovatban érdemes elhelyezni. A WebMonitor meg fogja mondani Önnek, hogy melyik oldalára melyik hirdetési oldalról jöttek, de ha nem használ rovatonként külön fogadóoldalt, csak bizonyos hirdetési oldalak esetében fog kiderülni, hogy azon belül melyik rovatból jött az illető. Kezdje el alkalmazni a módszert, a gyakorlatban jóval egyszerűbb, mint amilyennek látszik!
  • Ismételje meg a hirdetések feladását és a mérések eredményességének vizsgálatát néhány naponta, amíg kellő bizonyossággal ki nem derül, hogy hol érdemes hirdetnie!
  • Ne feledje a tesztelés örök érvényű szabályát:egyszerre csak egy dolgon változtasson!

Gyakorlati módszerek a Keresőoptimalizálás eredményességének növeléséhez

A keresőoptimalizálás során kézenfekvő, hogy Önnek az lesz a célja, hogy minél jobb helyezést érjen el a különböző keresőkben történő kereséseknél. Ami azonban nem mindenkinek jut az eszébe, hogy egy rossz kulcsszóra jó helyezést elérni ugyanolyan haszontalan dolog, mint egy jó kulcsszóra rossz helyezést elérni.

Mit jelent a jó kulcsszó?

Három dolgot. Egyrészt, hogy mennyire kapcsolódik az Ön kínálatához, másrészt hogy hányan keresnek az adott kulcsszóval, harmadrészt pedig, hogy mekkora a konkurencia, azaz hány olyan oldal van, ami az adott kulcsszóra optimalizálva van. Önnek természetesen érdemes azonnal optimalizálnia egy-egy oldalát azokra a kulcsszavakra, amelyeket biztosan keresnek a téma iránt érdeklődők. Van azonban egy csomó olyan kulcsszó, amelyek kevésbé nyilvánvalóak, ezért kicsi a konkurencia, de sok látogató keresi őket.

Egy kitűnő, és egyben egyszerű technika a kevésbé nyilvánvaló, de gyakran keresett kulcsszavak megtalálására: Általában fontos, hogy egy oldal maximum 1-2 keresőszóra, kifejezésre legyen optimalizálva. Ezen technika alkalmazása során ezt az elvet most figyelmen kívül fogjuk hagyni. Találja ki azt a legfontosabb 30-50 kulcsszót, amire a legvalószínűbb, hogy kínálatával kapcsolatban keresnek az emberek. Optimalizálja valamely oldalát ezekre a kulcsszavakra, regisztrálja ezt az oldalt a kiszemelt kereső(k)be, majd figyelje az eredményeket.

A WebMonitor szoftver Hivatkozások/Keresőszavak menüpontjában nézze meg, hogy milyen keresőszavakra érkeztek átkattintások. Ezek után nézze meg, hogy az egyes keresőszavakra hányadikként jelenik meg az oldala az adott keresőben. Mindegyik keresőszóra ismételje meg a műveletet, amelyikre érkeztek átkattintások.

A teendő ezek után a következő: azzal a kulcsszóval érdemes a későbbiekben foglalkoznia, amelyikre több találat érkezett vagyugyanannyi találat érkezett, de hátrébb jelent meg a keresőben (Mivel ha egy kulcsszóra hátrébb jelent meg a keresőben, és mégis ugyanannyi találatot hozott, akkor valószínűleg (1) többen keresnek rá és (2) az Ön előtt álló találatokkal többen nem voltak elégedettek, ezért tovább nézegettek, és így találták meg Ön kínálatát. Ha ezek után jobb helyezést ér el az Ön oldala, akkor még több találatot fog hozni!)

Fontos: Azokat a kulcsszavakat, amelyek Ön számára egyértelműen fontos és nyilvánvaló keresőszavak, ne tesztelje ezzel a módszerrel, hanem azonnal készítsen rájuk KÜLÖN (kulcsszavanként) optimalizált oldalt. Ezzel a módszerrel Ön azokat a kulcsszavakat fogja megtalálni, amelyekre kicsi a konkurencia (kevés oldal van optimalizálva), de sok látogató keresi őket.

Kattintson a linkre, ha meg akarja tekinteni a cikkben említett látogatottság mérésre szolgáló szoftver részletes paramétereit.

Forrás: internet-marketing.hu