2016. november 25., péntek
Kisiskolások állítottak rekordot egészséges szendvicskészítésben
2016. november 22-én, 124 általános iskolás, egészséges alapanyagokból 5 perc alatt összesen 860 db szendvicset készített a Lidl Magyarország iskolai egészségkampányának keretében. A cél, hogy felhívják a szülők figyelmét a gyermekek egészséges táplálkozásának fontosságára.
A Magyar Rekord Egyesület közreműködésével zajló rekordállítással maguk a diákok mutatták meg, hogy gyorsan és egyszerűen is lehet egészséges, mégis finom reggelit készíteni.
A Lidl Magyarország rendhagyó figyelemfelhívó rekordkísérletét egy online kérdőíves módszerrel készült felmérés alapozta meg, melynek keretében 2993 szülő válaszolt az áruházlánc által feltett, általános iskolás korú gyermekük egészséges életmódjával összefüggő kérdésekre. A nem reprezentatív kutatás eredményei szerint a gyerekek nagy többsége (73%) sportol heti rendszerességgel iskolán kívül (44% focizik) is, ugyanakkor minden második fiatal a számítógép és a televízió előtt is napi rendszerességgel tölt el legalább 1 órát. A táplálkozás vonatkozásában a válaszok alapján elmondható, hogy a magyar kisiskolások csaknem fele (47%) fogyaszt legalább hetente valamilyen egészségtelen ételt (chips, hamburger, pizza stb.), ebből 8% naponta vagy naponta többször is. Cukros üdítőket a diákok 47%-a iszik legalább heti rendszerességgel, ebből 16% naponta.
A gyermekek egészséges életmódját tekintve a felelősség elsősorban a szülőé, de az iskola szerepe is fontos, hiszen tanítási időszakban a diákok napjuk legnagyobb részét az intézményekben töltik. Az iskolák minél hatékonyabb és eredményesebb bevonása érdekében ezért a Lidl a tavalyi évhez azonos módon 2016 őszén is pályázatot írt ki általános- és középiskolák számára, melyre olyan iskolai programokat várt az áruházlánc, amik a tanulók tudatos táplálkozását, egészséges életmódjának kialakulását szolgálják. Idén rekordszámú, a tavalyinak a duplája, összesen 149 pályamunka érkezett be az intézményektől.
A szakmai zsűri (Kubányi Jolán, Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, elnök; Tőzsér Judit, Lidl Magyarország, vállalati kommunikációs vezető, Sommer Ádám, Lidl Magyarország, marketing vezető) döntése alapján idén a Kispesti Kós Károly Általános Iskola nyerte az 1 millió forint értékű vásárlási utalványt. Az Örökös Ökoiskola címet viselő intézményben számos egészséges életmódot segítő program működik. A diákok saját veteményest művelnek, szülőkkel közösen „Kertünk kincsei" kiállítást szerveznek és elkészítették saját „mezítlábas ösvényüket" is.
„Fontosnak tartom az ilyen jellegű pályázatok népszerűsítését tekintettel arra, hogy lehetőséget biztosítanak a reggelizési szokások és az egészséges táplálkozás népszerűsítésére, különös jelentőséggel bír ez a gyermekek vonatkozásában, tekintettel arra, hogy minden 4. gyermek túlsúlyos vagy elhízott hazánkban, továbbá a gyerekek több mint 30%-a nem reggelizik. A szendvicskészítés rekordkísérlete is arra irányul, hogy szoktassuk rá a gyerekeket a napi ötszöri étkezésre, ami a reggelivel kezdődik, továbbá a gyakorlatban ismertessük meg velük, hogy egy egészséges reggeli elkészítése néhány percet vesz igénybe, de sok-sok egészségben eltöltött évet eredményez" - mondta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke a rendezvényen.
„A közel 3000 szülő megkérdezésével zajló kutatás is megerősített bennünket abban, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel, jelen esetben egy figyelemfelhívó rekordállítással is segítenünk kell a gyermekek egészséges táplálkozását. Örülünk, hogy ebben segítségre voltak a tavalyi iskolai pályázat nyertes intézményének diákjai" - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Az elkészült szendvicsek nemcsak jó célt szolgálnak, de jó helyre is kerülnek, hiszen a Fővárosi Szilágyi Erzsébet Gyermekotthon és az Esze Tamás Gyermekotthon lakói kapják meg.
http://www.lidl.hu
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése