2011. április 10., vasárnap

Bemutatkozó: Petrozsényi Nagy Pál




Születtem 1942. jan. 14-én Kolozsváron. Apám ref. lelkész, anyám pedagógus volt. Ez utóbbi foglalkozást választottam én is később magamnak nem tudván azt, hogy „akit az istenek gyűlölnek, tanítóvá tették”. Iskoláimat Petrozsényban végeztem, innen ered a Petrozsényi ál-, illetőleg előnév. A marosvásárhelyi főiskolai évek után Nagyváradra kerültem. Nehéz évek voltak tele kenyérkeresési gondokkal, nacionalista megkülönböztetéssel.

Itt kapcsolódtam be az irodalmi életbe először, újságcikkeket írtam, elvégeztem egy kultúrházakra specializálódott színházrendezői tanfolyamot is, megtanultam németül olaszul, spanyolul, franciául, ami mind-mind kevés volt ahhoz, hogy túléljem a Ceausescu-rendszert. Így kerültem válaszút elé: éhen halni, börtönbe kerülni, vagy elmenekülni innen. Bármi áron. Én, szégyen, nem szégyen, az utóbbit választottam. Hogy jól tettem-e? Azt hiszem, igen, noha itt magyarban sem fonják kolbászból a kerítést, és a jövő sem mutatkozik egyelőre ígéretesnek, viszont nem érzem többé másodrendű polgárnak magamat. Hazajöttem, itthon vagyok.

Magyarországon megjelent könyveim: Cirkusz (novellák, karcolatok). Az én német nyelvtankönyvem (német leíró nyelvtan). Megvásárolható a kiadótól: novumverlag.hu, bookline.hu. Túrós puliszka (elbeszélések, novellák). Megvásárolható a kiadótól: adlibrum.hu, bookline. hu. Jövő hónapban megjelenő kötetem címe: Életképek (elbeszélések és egyéb kisprózai alkotások). Elérhetőség: adlibrum.hu, bookline.hu.

Az alábbiakban Petrozsényi Nagy Pál novellái közül olvashatnak el néhányat:

Internet avagy az Igazi:
megnyitás
A bőrönd: megnyitás
Hatodik érzék: megnyitás
Vasárnap kirándulunk: megnyitás
PNP: megnyitás



Forrás: Művész-világ.hu

Nincsenek megjegyzések: