.
A MOJO legújabb termékeinek dizájnját nyolc fiatal hazai művész tervezte. A MOJO Art Space keretein belül 8 kiváló hazai művész tehette le kézjegyét a márka prémium audió eszközein, hogy új szintre emeljék a zenehallgatás élményét, és a hazai művészeti szcénával való együttműködésünket. A kollekció Bálint Bianka, Birinyi Tamás, Borsi Flóra, Kiss Miklós, Oláh Anna, Pápay Fanny, Szalay Zoltán és Varga Zsolt közreműködésével készült el.
A MOJO – designközpontú magyar márkaként – évek óta elkötelezett a feltörekvő hazai alkotók támogatása mellett.
Ebben az évben a márka életre hívta a MOJO Art Space nevű
kezdeményezést, melynek köszönhetően ezentúl a fiatal művészek munkái
egy-egy használati tárgyra kerülve az emberek mindennapjaiban is
megjelenhetnek.
„A
MOJO termékek gyártása többnyire Magyarországon zajlik, ennek
köszönhetően kis darabszám esetén is piacra tudunk dobni limitált
kiadású szériákat – pontosan ez történt a MOJO Art Space esetében is. A
kezdeményezésnek köszönhetően, a tehetséges alkotók megmutathatják,
milyen kivételes dolgok jöhetnek létre termékdesign és művészet
találkozásából, sőt saját kollekciójuk kiadásával közelebb hozhatják a
kortárs művészeti kultúrát a hazai közönséghez” – hangsúlyozta Mátrai
Miklós, a MOJO alapítója.
Az Art Space keretein belül nyolc különböző karakterű alkotó tehette le kézjegyét a MOJO hang- és designeszközeire. A
kollekció tervezésében olyan nemzetközileg is elismert alkotók vettek
részt, mint Bálint Bianka (@bianicon), Birinyi Tamás (@btworks), Borsi
Flóra (@floraborsiofficial), Kiss Miklós (@kissmiklos), Oláh Anna
(@annaamelie_lines), Pápay Fanny (@papayfanny), Szalay Zoltán
(@insgraphizm) és Varga Zsolt (@sknd_dsgn).
A
limitált kiadású termékeket egy rendhagyó eseményen mutatták be, ahol
az alkotókkal személyesen is találkozhatott a kíváncsi közönség. A
művészek amellett, hogy bemutatták a közös kollekció egyes darabjait,
a tervezői munkával kapcsolatos személyes élményeikről is meséltek.
Borsi Flóra
– aki számos nemzetközi díjat nyert már egyedi képvilágával – elmondta:
„Régi vágyam volt egy magyar márkával közös kollekció létrehozása, így
nagyon örültem annak, amikor a MOJO megkeresett az Art Space ötletével. A
munkáimat leggyakrabban műgyűjtők vásárolják, azzal viszont, hogy
hétköznapi tárgyakra is rákerültek az alkotásaim, rengeteg ember
mindennapjainak válhat részévé a rám jellemző vizuális világ.”
„Hihetetlenül
jó érzés tudni, hogy az általunk tervezett termékeket az emberek
magukon fogják viselni, és ezzel ők maguk is az alkotásunk részévé
válnak. Számomra teljesen új kihívás volt a használati tárgyak
dizájnjának elkészítése, de úgy érzem sikerült átültetnem a grafikáimra
jellemző látványvilágot a kollekció darabjaira is” – tette hozzá Pápay Fanny.
A
rendezvény helyszínét a Footshop csapata biztosította, akik a MOJO-hoz
hasonlóan kiemelten nagy hangsúlyt fektet a magyar kortárs kultúra
támogatására.
„Mi
a Footshopnál abban hiszünk, hogy a hazai művészek támogatásával, és a
hasonló szemléletmóddal rendelkező kezdeményezések segítésével aktívan
támogathatjuk a lokális kultúra fejlődését. Ezalkalommal a MOJO Art
Space bemutató kiállításának biztosítunk helyszínt, ami különösen kedves
számunkra, hiszen az eseménnyel a nagyszerű alkotók mellett egy
progresszív, értékteremtő ötletet is támogathatunk” – árulta el Bornemissza Márk, a Footshop brand marketing menedzsere.
A
márka rövidtávú céljai között szerepel egy olyan platform létrehozása,
amin keresztül bárki létrehozhatja egyedileg tervezett MOJO termékét. A
tervek szerint a pályázat részeként feltöltött munkák közül az Art Space
művészei kiválaszthatnak egy alkotót, akinek szériája felkerül a márka
webshopjába is.
A limitált kiadású MOJO Art Space kollekció darabjai már kaphatók a Kristóf téri Footshop üzletben, péntektől pedig a márka webshop felületén keresztül is megvásárolhatók lesznek.
A Footshop
művészeti és kreatív szempontból is állandó inspirációval építi a
kelet-közép-európai városi kultúrát. A márka tavaly április végén, első
budapesti üzletük megnyitásakor elsődleges célként határozta meg a
lokális kortárs kultúra támogatását.
A
helyi kezdeményezések közül a legfőbb hangsúlyt az utcai divatra – és
az azt övező kultúrára – fektetik, illetve az olyan vizuális művészekre,
akik saját területükön progresszív, innovatív alkotásokkal mutatják meg
kivételes látásmódjukat és tehetségüket a nagyközönségnek.
A Footshop Art Space
a belváros szívében található Footshop Sneaker Store kiállító tere,
amely a megnyitó óta 8. alkalommal biztosít helyszínt hazai kortárs
kiállításoknak. A márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy a
jövőben az Art Space független belvárosi kortárs galériaként működjön
tovább, és rendszeresen szerepeltessen palettáján fiatal hazai
művészeket.
A
MOJO egy elektronikai eszközök forgalmazásával és gyártásával
foglalkozó magyar márka. Az első termékeik hordozható bluetooth
hangfalak voltak, de ma már közel 25 különböző eszközt gyártanak, a
speciális töltőkábeltől kezdve a prémium bluetooth DJ fejhallgatóig.
A
márkát Mátrai Miklós, fotós, kreatívszakember és a Friendly
Reklámügynökség egyik alapítója hívta életre 2016-ban. Mátrai több mint
10 évig dolgozott a reklámszakmában, de közben folyamatosan kereste az
új kihívásokat. Így jött az ötlet, hogy létrehozzon egy hazai
viszonylatban egyedülállónak számító zenei brandet, amely a minőségi
hangzást az egyedi stílussal ötvözi.
A
MOJO magába foglalja az utánozhatatlan FeelMOJO-életérzést is, melyet a
zene határtalan élvezetének lehetősége testesít meg. Bárhol is legyél,
bármit is hallgass. Csak te és a zene, ami számít!
A művészek:
Bálint Bianka, azaz Bianicon
2014-ben hozta létre saját tetoválómárkáját, jellegzetes stílusát azóta
is tízezrek imádják, hordják és követik. A grafika felől érkezett -
képeit előbb hagyományos, majd digitális felületekre, végül bőrre
készítette. Művészeti hitvallása szerint a grafikáin keresztül tud
igazán kommunikálni a világgal: “A kreativitás azon kívül, hogy
önkifejezés, hatalom is, amivel felelősen kell bánni. A MOJO-nak
készített mintámat legfőképp a tavasz és a természet inspirálta.
Szeretem a virágokat, és igyekszem a lehető legtöbb felületen
megjeleníteni őket.”
Birinyi Tamás,
a btworks néven alkotó grafikus és motion designer összetéveszthetetlen
vizuális világát geometrikus formák, organikus motívumok uralják.
Munkáival többek között zenei albumok borítóin, videoklipekben,
koncerteken animációk formájában is lehet találkozni. A MOJO-nak
készített design-ról így vall: “Mint általában, ezúttal is az aktuálisan
hallgatott zene inspirált: mélyebb, sötétebb atmoszféra, masszív ütemek
és basszusok, furcsa zajok és zörejek. Generált, random formák és
textúrák alkotnak egy különös képi világot a digitális és organikus
elemek határán.”
Borsi Flóra
világszinten az egyik legismertebb hazai alkotó, képei nem csak
különlegesek, de elképesztően látványosak és népszerűek is. Világszerte
voltak már kiállításai, rengeteg művészeti portál foglalkozott a
képeivel, legutóbb pedig az az ő egyik fotójával hirdették az Adobe
Adobe Creative Cloud szoftverét is. “A legnagyobb szerelmem a művészet,
és ez beteljesedhet a kepeim által. Csak úgy tudnék kreativitás nélkül
élni, ahogy az emberek szerelem nélkül tudnak” – meséli az alkotásról.
Kiss Miklóst
aligha kell bemutatni: a hazai design és alkalmazott művészet egyik
legismertebb alakja, aki rengeteg fontos arculattervezési projektet
levezényelt, de grafikai munkái mellett festészettel és
belsőépítészettel is foglalkozik. Kevés színnel, erős tipóval operáló
stílusát messziről megismerni, és nehéz elfelejteni. Art Space designját
az alábbiak szerint alkotta meg: „grafikai tervezés közben olyan vicces
mondatokat választottam, amik leginkább a fiatalabb korosztálynak
szóló, kétértelmű megfogalmazások”
Oláh Anna,
az Anna Amelie márka megálmodója. Anna a MOME textil-bőr szakirányán
végzett, majd addigra kiforrott, a nőiességet hangsúlyozó vizuális
stílusát kollekcióiba is átmentette. Színek és formák harmóniája,
illetve letisztultság jellemzi őket. Művészi filozófiája szerint
“problémákat megoldani = kreativnak lenni”.
Pápay Fanny
tervezőgrafikusként végzett, majd elkezdett különféle vizuális
eljárásokkal kísérletezni. Azóta a szakma és az izgalmas képi
megoldásokra fogékony közönség is ismeri a nevét. Tipográfiái mellett a
neon-retro világban megmártózó csendéletei is egyedülállóak. “Az Art
Space-re készített grafikám vibráló színes gradientekkel és szürreális
elemekkel illusztrálja a zenehallgatás élményét.”
Szalay Zoltán
@INSgraphizm – digitális designer és vizuális alkotó, aki
programozással generál szemkápráztató absztrakt képeket. “Számomra a
kreativitás egy kirakós, aminek az egyes darabjait és az összképet is
nekem kell kitalálni. A kísérletezés, a felfedezés csodálata, a
szábalyok és a véletlen kölcsönhatása érdekel. MOJO grafikámban a Colors
és Plus termékek kerek formái, a hang gömbszerű terjedése és az
elektronikus zenék hipnotikus ritmusai inspiráltak.” Fiatalon a graffiti
mellett az elsők között csinált itthon drum and bass-t és a kétezres
évek első felében számtalan party szórólapját és logóját tervezte.
Varga Zsolt Sekond
szintén egy egészen egyedi vizualitást hoz majd a MOJO kollekciójába.
Zsolt illusztrációit a részletgazdag, rajzos világ, a figuralitás,
illetve az élénk, vibráló színek uralják. “A MOJO fülesre és a
hangszóróra is úgy tekintettem, mint gépekre, azt akartam megmutatni,
hogy amíg mi hátradőlve hallgatjuk a zenét, belül az alkatrészek
bonyolult összhangban működnek” - mutatta be legújabb munkáját.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése