A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Ugyancsak minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.
Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, ami megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.
A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.
A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.
A netezők több mint fele (52%) a 18-39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik és már elérte a 10 százalékot.
Nézzük meg részletesen, mik a jellemzői a hazai internetfelhasználóknak:
A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:
Top 10
Rangsor | Webhely | Látogatók száma | Látogatók - napi átlag | Oldalletöltés | Elérés az internetezőknél |
1
|
origo.hu |
1 608 363
|
582 459
|
96 412 206
|
31,21%
|
2
|
blog.hu |
1 250 630
|
259 598
|
22 080 020
|
24,27%
|
3
|
index.hu |
1 246 555
|
469 491
|
112 798 308
|
24,19%
|
4
|
startlap.hu |
1 245 869
|
448 187
|
75 808 017
|
24,18%
|
5
|
hir24.hu |
1 195 157
|
369 523
|
38 758 138
|
23,19%
|
6
|
freemail.hu |
1 189 772
|
521 012
|
180 303 930
|
23,09%
|
7
|
idokep.hu |
1 052 969
|
353 821
|
44 008 760
|
20,43%
|
8
|
port.hu |
1 046 420
|
217 020
|
37 472 207
|
20,31%
|
9
|
nlcafe.hu |
988 337
|
265 665
|
21 890 470
|
19,18%
|
10
|
arukereso.hu |
949 085
|
119 510
|
15 255 609
|
18,42%
|
Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) -- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)
A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése