2014. november 25., kedd

A hazai internefelhasználókról






A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Ugyancsak minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.



Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, ami megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.

A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.
A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.
A netezők több mint fele (52%) a 18-39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik és már elérte a 10 százalékot.
Nézzük meg részletesen, mik a jellemzői a hazai internetfelhasználóknak:

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:
Top 10
Rangsor Webhely Látogatók száma Látogatók - napi átlag Oldalletöltés Elérés az internetezőknél
1
origo.hu
1 608 363
582 459
96 412 206
31,21%
2
blog.hu
1 250 630
259 598
22 080 020
24,27%
3
index.hu
1 246 555
469 491
112 798 308
24,19%
4
startlap.hu
1 245 869
448 187
75 808 017
24,18%
5
hir24.hu
1 195 157
369 523
38 758 138
23,19%
6
freemail.hu
1 189 772
521 012
180 303 930
23,09%
7
idokep.hu
1 052 969
353 821
44 008 760
20,43%
8
port.hu
1 046 420
217 020
37 472 207
20,31%
9
nlcafe.hu
988 337
265 665
21 890 470
19,18%
10
arukereso.hu
949 085
119 510
15 255 609
18,42%


Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) -- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)
  A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Nincsenek megjegyzések: