2014. február 20., csütörtök

Híres magyar szakácsok - Benke László




 Benke László olimpiai érmes, mesterszakács,mestercukrász

 

BIOGRÁFIA

Lajosmizsén születtem 1948. augusztus 21-én. Édesanyám hentes és mészáros. Édesapám vendéglős mester és tulajdonos. Ezen családi körben töltöttem gyermekéveimet.

1966-ban a Budapesti Vendéglátóipari Technikum elvégzése után a Hungária Szálloda és Éttermi Vállalat legnagyobb szállodájában, a Szabadság Szállóban hidegkonyhafőnök lettem. A Tihanyi Motel, majd a Gundel Étterem chef helyetteseként dolgoztam. 1971-ben a Sylvanus Szálló chefjeként nyitottam a Vadászati Világkiállításra.

1972-ben Párizsban a Magyar Ház chefjeként egy évig dolgoztam. 1974-től a Gundel Károly Vendéglátó Technikum tanáraként dolgoztam 18 évet, munkámat a "Kiváló pedagógus" kormánykitüntetéssel ismerték el.

1979-ben mester szakács, 1980-ban mester cukrász lettem.

1980-ban a Vendéglátó Főiskola áruforgalmi szakát végeztem.

1981-ben Hollandiában az Engels Konszernnél dolgoztam egy évet.

1988-ban a Frankfurti "IKA HOGA" szakácsolimpián a regionális csapat vezetőjeként megnyertük a nemzetek nagydíját. Egyéni kategóriában három aranyéremmel ismerték el munkámat.

1992-ben a Sevillai Világkiállítás egyik chefjeként üzemeltettük a Mátyás Király Éttermet, munkámat a Legjobb Étterem címmel tüntették ki.

1996-ban a Magyar Gasztronómiai Szövetség életmű díjat, az Oskar-nak megfelelő magyar, Venesz József díjat adományozott szakmai munkámért.

Tizennégy országban népszerűsítem a magyar gasztronómiát. Nemzetközi versenyeken tizenkét nagy aranyérmet kaptam.

1998-99-ben a TV2 chefjeként 450 adásom volt.

1998-ban "CHAINE des ROTISSEURS" lovagja lettem. ezzel a Nemzetközi Kancellária elismerte szakmai elhivatottságomat.

2000-ben szakkönyvem jelent meg, valamint több szakácskönyv szerzője vagyok





Nincsenek megjegyzések: