2009. november 1., vasárnap

Bertók László költő



1935. december 6-án születettem Vésén, Somogy megyében. Első verseim csurgói gimnazista koromban, 1953-ban jelentek meg a pécsi Dunántúl című folyóiratban. Az érettségi utáni évben, 1955-ben versekért, „államrend elleni izgatás” vádjával nyolc hónapi börtönre ítélt a kaposvári megyei bíróság. A letartóztatáskor töröltek a főiskoláról, ahová éppen fölvették, s a börtön után évekig paraszt, napszámos voltam szülőfalumban. 1959-től segédkönyvtárosként dolgoztam Nagyatádon, majd 1965-től 1996-ig könyvtárosként Pécsett. Priuszom miatt csak később, munka mellett végezhettem el a főiskolát, majd az egyetemet, s költői indulásom is eltolódott. Első verseskönyvem, a Fák felvonulása 1972-ben látott napvilágot. 1975-től a Jelenkor szerkesztőségének tagja, 1999-től főmunkatársa vagyok.

Saját honlap: www.bertok.hu - 1995-ig, www.dia.pim.hu

Kedvenc könyvei: Lao-ce: Tao Te King, Marcus Aurelius: Elmélkedései, Montaigne: A tapasztalásról, Saint-Exupéry: A kis herceg, József Attila. Összes versei

Kedvenc mondata mástól: „A hazug büntetése nem az, hogy nem hisznek neki, hanem hogy ő nem hisz másoknak” (Francia közmondás)


Forrás: litera.hu

Nincsenek megjegyzések: