2014. december 16., kedd

Átlagosan 35 500 forintot költünk idén karácsonyi ajándékokra



.

Az eMAG webáruház saját felhasználói körében 2014 novemberében végzett felmérése szerint* az idei karácsonyi slágertermékek többek között a számítástechnikai eszközök, a ruházati termékek, valamint a könyvek lesznek. A webáruház a közel húszezer kitöltő válaszai alapján arra kereste a választ, hogy ebben az évben ki mit szeretne kapni, illetve venni karácsonyra, valamint mennyit költünk karácsonyi ajándékokra.  A felmérésből az is kiderült, hogy az ünnepek közeledtével egyre többen választják a kényelmesebb, kevésbé időigényes online vásárlást, hogy elkerüljék a plázákban tolongó tömeget.

Még mindig a kényelem és az ár számít
Az eMAG felmérésében a válaszadók közel 34 százaléka jelölte meg a kényelmet, több mint 25 százalék pedig az árat, mint az online vásárlás legnagyobb előnyét. A nemek szerinti bontást figyelembe véve a férfiak jellemzően az árak miatt vásárolnak interneten keresztül (29,5%), míg a nők számára a kényelem (37,9%) és az idő (17,3%) a legfontosabb. A harmadik leggyakoribb válasz a kínálat volt, mely a válaszadók több mint 16 százaléka szerint a webes vásárlás fő előnye.
Műszaki eszközökre vágyunk leginkább
A felmérés eredményei szerint, az idei karácsonyi szezonban a legjobban vágyott termékek (a válaszadók több választ is megjelölhettek):
  • Telefon, táblagép vagy laptop: 49%
  • Televízió és szórakoztató elektronikai eszközök: 31%
  • Egyéb számítástechnikai eszközök: 26,6%
  • Háztartási cikkek: 26,7%
  • Ruházat: 26,1 %
  • Könyv: 23,4%
A nemek szerinti bontást tekintve a férfiak okoseszközöket (telefon, táblagép és notebook: 50,8%), TV-t és szórakoztató elektronikai cikkeket (37,8%), valamint egyéb számítástechnikai eszközöket (37%) szeretnének ajándékba kapni. A nők pedig szintén okoseszközöket (46,9%), valamint háztartási cikkeket (39,5%), ruhákat (35,7%), és könyvet (31%) látnának szívesen a fa alatt.
Azonban vannak különbségek aközött, amire vágyunk és aközött, amit vásárolni tervezünk idén karácsonykor. A férfiak nagy része okoseszközöket (31,8%), szépségápolási termékeket (35,5%) és háztartási cikkeket (34,7%) tervez vásárolni szeretteinek karácsonyra, a nők pedig ruházati cikkeket (47,5%), szépségápolási termékeket (42,1%), könyveket (39,3%), valamint játékokat (39,3%).
A férfiak többet költenek ajándékokra
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy átlagosan 35 500 forintot költünk karácsonyi ajándékokra: ez az összeg a férfiaknál túllépi a 37 000-et, a nőknél pedig több mint 33 000 forint. Korcsoportok szerint elmondhatjuk, hogy a 36-45 év közöttiek költik a legtöbbet (körülbelül 39 000 forintot).
A válaszok azt mutatják, hogy az idei karácsonyi szezonban a PC és laptop használók közel 80 százaléka tudja elképzelni, hogy interneten rendelne ajándékot, valamint 47 százalék, hogy fizetne is a világhálón keresztül. Ez az érték a nőkre vetítve közel 39 százalék, a férfiak estében pedig több mint 54 százalék, ami azt mutatja, hogy pillanatnyilag még a férfiak bíznak jobban a netes fizetésben. Az okostelefonon keresztül közel 54 százalék rendelne, és 24 százalék (nők: 20,4%, férfiak: 26,6%) fizetne így. A legjellemzőbb fizetési mód továbbra is toronymagasan a készpénz.
„Rengeteg különböző árfekvésű termékkel készülünk az ünnepi időszakra, a babaápolási termékektől az elektronikai cikkeken át a házi kedvenceknek szánt meglepetésekig. Számos ajándékötletünk van vásárlóink számára, hogy mindent egy helyen megtalálhassanak, valamint minden megvásárolt terméket még karácsony előtt ingyenesen házhoz szállítunk. Így a vásárlóinknak nem marad más teendője, mint élvezni az ünnepi bevásárlást" - mondta Szabó Tünde, az eMAG PR és kommunikációs menedzsere.

*A nem reprezentatív felmérést az eMAG webáruház saját felhasználói körében, internetes kérdőíves felmérés formájában végezte 2014 novemberében. A kérdőívet összesen 19 815 felhasználó töltötte ki.
1.        
2.       A közel húszezer válaszadó körében az okostelefonok elterjedtsége elérte a 72 százalékot. A több mint 8 500 női válaszadó között 65,6 százalék, míg a több mint 11 200 férfi kitöltő között 76,6 százalék ugyanez az arány.
3.       Korcsoporti eloszlás szerint a 26 év alattiak 90,2 százalék százaléka már rendelkezik okostelefonnal. A 26-35-ös csoportban 85 százalék, a 36-45-ös kategóriában pedig közel 77 százalék ugyanez az érték. Az 55 év feletti kitöltők között 49 százalék az okoseszközök aránya.
4.       Az összes megkérdezett 89 százaléka internetezésre is használja okostelefonját. Minél fiatalabb valaki, annál nagyobb ez az érték: 26 év alatt 96,1%, míg 55 év felett 75,2%.
5.       A megkérdezettek 87,2 százaléka már választott ki, illetve rendelt PC-n vagy laptopon keresztül termékeket az elmúlt hat hónapban. Ugyanez az arány okostelefonok esetében 39,6 százalék.
6.       A válaszadók 18 százaléka budapesti felhasználó. 22 százalék él megyeszékhelyen vagy megyei jogú városban, 36 százalék pedig egyéb városokban.
7.       Az összes válaszadó életkor szerinti megoszlása: 19-25 év között: 9,4%, 26-35 év között: 29,6%, 36-45 év között: 29,6%, 46-55 év között: 19,5%, 55 év felett: 19,5%.
8.       Az összes válaszadó 56,8 százaléka férfi, 43,2 százaléka nő.

 Forrás: EuroAstra

Nincsenek megjegyzések: