2019. május 27., hétfő

Közös kollekcióval fogtak össze a kortárs magyar művészek




.

A MOJO legújabb termékeinek dizájnját nyolc fiatal hazai művész tervezte. A MOJO Art Space keretein belül 8 kiváló hazai művész tehette le kézjegyét a márka prémium audió eszközein, hogy új szintre emeljék a zenehallgatás élményét, és a hazai művészeti szcénával való együttműködésünket. A kollekció Bálint Bianka, Birinyi Tamás, Borsi Flóra, Kiss Miklós, Oláh Anna, Pápay Fanny, Szalay Zoltán és Varga Zsolt közreműködésével készült el.


A MOJO – designközpontú magyar márkaként – évek óta elkötelezett a feltörekvő hazai alkotók támogatása mellett. Ebben az évben a márka életre hívta a MOJO Art Space nevű kezdeményezést, melynek köszönhetően ezentúl a fiatal művészek munkái egy-egy használati tárgyra kerülve az emberek mindennapjaiban is megjelenhetnek.
 „A MOJO termékek gyártása többnyire Magyarországon zajlik, ennek köszönhetően kis darabszám esetén is piacra tudunk dobni limitált kiadású szériákat – pontosan ez történt a MOJO Art Space esetében is. A kezdeményezésnek köszönhetően, a tehetséges alkotók megmutathatják, milyen kivételes dolgok jöhetnek létre termékdesign és művészet találkozásából, sőt saját kollekciójuk kiadásával közelebb hozhatják a kortárs művészeti kultúrát a hazai közönséghez” – hangsúlyozta Mátrai Miklós, a MOJO alapítója.

Az Art Space keretein belül nyolc különböző karakterű alkotó tehette le kézjegyét a MOJO hang- és designeszközeire. A kollekció tervezésében olyan nemzetközileg is elismert alkotók vettek részt, mint Bálint Bianka (@bianicon), Birinyi Tamás (@btworks), Borsi Flóra (@floraborsiofficial), Kiss Miklós (@kissmiklos), Oláh Anna (@annaamelie_lines), Pápay Fanny (@papayfanny), Szalay Zoltán (@insgraphizm) és Varga Zsolt (@sknd_dsgn).
A limitált kiadású termékeket egy rendhagyó eseményen mutatták be, ahol az alkotókkal személyesen is találkozhatott a kíváncsi közönség. A művészek amellett, hogy bemutatták a közös kollekció egyes darabjait, a tervezői munkával kapcsolatos személyes élményeikről is meséltek.

Borsi Flóra – aki számos nemzetközi díjat nyert már egyedi képvilágával – elmondta: „Régi vágyam volt egy magyar márkával közös kollekció létrehozása, így nagyon örültem annak, amikor a MOJO megkeresett az Art Space ötletével. A munkáimat leggyakrabban műgyűjtők vásárolják, azzal viszont, hogy hétköznapi tárgyakra is rákerültek az alkotásaim, rengeteg ember mindennapjainak válhat részévé a rám jellemző vizuális világ.”
„Hihetetlenül jó érzés tudni, hogy az általunk tervezett termékeket az emberek magukon fogják viselni, és ezzel ők maguk is az alkotásunk részévé válnak. Számomra teljesen új kihívás volt a használati tárgyak dizájnjának elkészítése, de úgy érzem sikerült átültetnem a grafikáimra jellemző látványvilágot a kollekció darabjaira is” – tette hozzá Pápay Fanny.
A rendezvény helyszínét a Footshop csapata biztosította, akik a MOJO-hoz hasonlóan kiemelten nagy hangsúlyt fektet a magyar kortárs kultúra támogatására.

„Mi a Footshopnál abban hiszünk, hogy a hazai művészek támogatásával, és a hasonló szemléletmóddal rendelkező kezdeményezések segítésével aktívan támogathatjuk a lokális kultúra fejlődését. Ezalkalommal a MOJO Art Space bemutató kiállításának biztosítunk helyszínt, ami különösen kedves számunkra, hiszen az eseménnyel a nagyszerű alkotók mellett egy progresszív, értékteremtő ötletet is támogathatunk” – árulta el Bornemissza Márk, a Footshop brand marketing menedzsere.

A márka rövidtávú céljai között szerepel egy olyan platform létrehozása, amin keresztül bárki létrehozhatja egyedileg tervezett MOJO termékét. A tervek szerint a pályázat részeként feltöltött munkák közül az Art Space művészei kiválaszthatnak egy alkotót, akinek szériája felkerül a márka webshopjába is.
A limitált kiadású MOJO Art Space kollekció darabjai már kaphatók a Kristóf téri Footshop üzletben, péntektől pedig a márka webshop felületén keresztül is megvásárolhatók lesznek.

A Footshop művészeti és kreatív szempontból is állandó inspirációval építi a kelet-közép-európai városi kultúrát. A márka tavaly április végén, első budapesti üzletük megnyitásakor elsődleges célként határozta meg a lokális kortárs kultúra támogatását.
A helyi kezdeményezések közül a legfőbb hangsúlyt az utcai divatra – és az azt övező kultúrára – fektetik, illetve az olyan vizuális művészekre, akik saját területükön progresszív, innovatív alkotásokkal mutatják meg kivételes látásmódjukat és tehetségüket a nagyközönségnek.
A Footshop Art Space a belváros szívében található Footshop Sneaker Store kiállító tere, amely a megnyitó óta 8. alkalommal biztosít helyszínt hazai kortárs kiállításoknak. A márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy a jövőben az Art Space független belvárosi kortárs galériaként működjön tovább, és rendszeresen szerepeltessen palettáján fiatal hazai művészeket.

A MOJO egy elektronikai eszközök forgalmazásával és gyártásával foglalkozó magyar márka. Az első termékeik hordozható bluetooth hangfalak voltak, de ma már közel 25 különböző eszközt gyártanak, a speciális töltőkábeltől kezdve a prémium bluetooth DJ fejhallgatóig.
A márkát Mátrai Miklós, fotós, kreatívszakember és a Friendly Reklámügynökség egyik alapítója hívta életre 2016-ban. Mátrai több mint 10 évig dolgozott a reklámszakmában, de közben folyamatosan kereste az új kihívásokat. Így jött az ötlet, hogy létrehozzon egy hazai viszonylatban egyedülállónak számító zenei brandet, amely a minőségi hangzást az egyedi stílussal ötvözi.
A MOJO magába foglalja az utánozhatatlan FeelMOJO-életérzést is, melyet a zene határtalan élvezetének lehetősége testesít meg. Bárhol is legyél, bármit is hallgass. Csak te és a zene, ami számít!

A művészek:
Bálint Bianka, azaz Bianicon 2014-ben hozta létre saját tetoválómárkáját, jellegzetes stílusát azóta is tízezrek imádják, hordják és követik. A grafika felől érkezett - képeit előbb hagyományos, majd digitális felületekre, végül bőrre készítette. Művészeti hitvallása szerint a grafikáin keresztül tud igazán kommunikálni a világgal: “A kreativitás azon kívül, hogy önkifejezés, hatalom is, amivel felelősen kell bánni. A MOJO-nak készített mintámat legfőképp a tavasz és a természet inspirálta. Szeretem a virágokat, és igyekszem a lehető legtöbb felületen megjeleníteni őket.”
Birinyi Tamás, a btworks néven alkotó grafikus és motion designer összetéveszthetetlen vizuális világát geometrikus formák, organikus motívumok uralják. Munkáival többek között zenei albumok borítóin, videoklipekben, koncerteken animációk formájában is lehet találkozni. A MOJO-nak készített design-ról így vall: “Mint általában, ezúttal is az aktuálisan hallgatott zene inspirált: mélyebb, sötétebb atmoszféra, masszív ütemek és basszusok, furcsa zajok és zörejek. Generált, random formák és textúrák alkotnak egy különös képi világot a digitális és organikus elemek határán.”
Borsi Flóra világszinten az egyik legismertebb hazai alkotó, képei nem csak különlegesek, de elképesztően látványosak és népszerűek is. Világszerte voltak már kiállításai, rengeteg művészeti portál foglalkozott a képeivel, legutóbb pedig az az ő egyik fotójával hirdették az Adobe Adobe Creative Cloud szoftverét is. “A legnagyobb szerelmem a művészet, és ez beteljesedhet a kepeim által. Csak úgy tudnék kreativitás nélkül élni, ahogy az emberek szerelem nélkül tudnak” – meséli az alkotásról.
Kiss Miklóst aligha kell bemutatni: a hazai design és alkalmazott művészet egyik legismertebb alakja, aki rengeteg fontos arculattervezési projektet levezényelt, de grafikai munkái mellett festészettel és belsőépítészettel is foglalkozik. Kevés színnel, erős tipóval operáló stílusát messziről megismerni, és nehéz elfelejteni. Art Space designját az alábbiak szerint alkotta meg: „grafikai tervezés közben olyan vicces mondatokat választottam, amik leginkább a fiatalabb korosztálynak szóló, kétértelmű megfogalmazások”
Oláh Anna, az Anna Amelie márka megálmodója. Anna a MOME textil-bőr szakirányán végzett, majd addigra kiforrott, a nőiességet hangsúlyozó vizuális stílusát kollekcióiba is átmentette. Színek és formák harmóniája, illetve letisztultság jellemzi őket. Művészi filozófiája szerint “problémákat megoldani = kreativnak lenni”.
Pápay Fanny tervezőgrafikusként végzett, majd elkezdett különféle vizuális eljárásokkal kísérletezni. Azóta a szakma és az izgalmas képi megoldásokra fogékony közönség is ismeri a nevét. Tipográfiái mellett a neon-retro világban megmártózó csendéletei is egyedülállóak. “Az Art Space-re készített grafikám vibráló színes gradientekkel és szürreális elemekkel illusztrálja a zenehallgatás élményét.”
Szalay Zoltán @INSgraphizm – digitális designer és vizuális alkotó, aki programozással generál szemkápráztató absztrakt képeket. “Számomra a kreativitás egy kirakós, aminek az egyes darabjait és az összképet is nekem kell kitalálni. A kísérletezés, a felfedezés csodálata, a szábalyok és a véletlen kölcsönhatása érdekel. MOJO grafikámban a Colors és Plus termékek kerek formái, a hang gömbszerű terjedése és az elektronikus zenék hipnotikus ritmusai inspiráltak.” Fiatalon a graffiti mellett az elsők között csinált itthon drum and bass-t és a kétezres évek első felében számtalan party szórólapját és logóját tervezte.
Varga Zsolt Sekond szintén egy egészen egyedi vizualitást hoz majd a MOJO kollekciójába. Zsolt illusztrációit a részletgazdag, rajzos világ, a figuralitás, illetve az élénk, vibráló színek uralják. “A MOJO fülesre és a hangszóróra is úgy tekintettem, mint gépekre, azt akartam megmutatni, hogy amíg mi hátradőlve hallgatjuk a zenét, belül az alkatrészek bonyolult összhangban működnek” - mutatta be legújabb munkáját.

 

Nincsenek megjegyzések: