2009. június 24., szerda

Ótestamentum - Mózesi könyvek




Aforizmák, szállóigék VIII.

  1. Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.
  2. És mondá Isten: Legyen világosság: és lőn világosság.
  3. És látá Isten, hogy jó a világosság; és elválasztá Isten a világosságot a sötétségtől.
  4. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonnyá terÓtestamentum - Mózesi könyvekemté őket.
  5. Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
  6. És megáldá Isten a hetedik napot, és megszentelé azt...
  7. Nem jó az embernek egyedül lenni...
  8. ... fájdalommal szülsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad.
  9. Orcád verítékével egyed a te kenyeredet, míglen visszatérsz a földbe, mert abból vétettél: mert por vagy te s ismét porrá leszesz.
  10. Én az Úr vagyok, a te Istened... Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.
  11. Ne csinálj magadnak faragott képet...
  12. ... én, az Úr, a te istened, féltőnszerető Isten vagyok, s ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyedíziglen... De irgalmasságot cselekszem ezeríziglen azokkal, akik engem szeretnek, és én parancsolatimat megtartják.
  13. Az Úrnak, a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd...
  14. Hat napon át munkálkodjál, és végezd minden dolgodat; De a hetedik nap az Úrnak, a te istenednek szombatja: semmi dolgot ne tégy azon...
  15. Tiszteld atyádat és anyádat, hogy hosszú ideig élj azon a földön, amelyet az Úr, a te Istened ád tenéked.
  16. Ne ölj.
  17. Ne paráználkodjál.
  18. Ne lopj.
  19. Ne tégy a te felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot.
  20. Ne kívánd a te felebarátod feleségét, szolgáját, se szolgálóleányát, se ökrét, se szamarát, és semmit, ami a te felebarátodé.
  21. Siketet ne szidalmazz, és vak elé gáncsot ne vess...
  22. ... a szegény nem fogy ki a földből.
  23. ... akármilyen bűnben bűnös valaki, két tanú szavára vagy három tanú szavára álljon a dolog.
  24. ... lelket lélekért, szemet szemért, fogat fogért...
  25. Mikor valamely város alá mégy, hogy azt megostromold, békességgel kínáld meg azt.
Forrás: Bölcsességek könyve 1. kötet (23-24. oldal) Gondolat Kiadó Budapest, 1982

Nincsenek megjegyzések: