2019. január 31., csütörtök

Tóth Ágnes hímző népi iparművész emlékkiállítása a Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban




.

Tóth Ágnes 1956-ban Sopronban született, súlyos mozgáskorlátozott, tolókocsihoz kötött életet élt. Vidám, szorgalmas, rendkívül tehetséges hímző volt, teli tervekkel és eredményekkel.


Édesanyja mozgássérült kislányát már öt éves korától tanítgatta a varrásra.
„Több kedves darabom van, amiket soha nem hagyok ki a kiállításokról. A Storno gyűjteményből származó ún. kétfejű sasos és a sárkányos minták, azokat szeretem legjobban, velük lettem ifjú népművész. Szintén a Soproni Múzeumból való a fehér vagdalásos, madara s munkám mintája, vertcsipke szegéllyel készült mindhárom. Öröm minden díj, visszajelzés, hogy nem csinálom rosszul. Az viszont nagyobb örömöt ad, ha egy kiállításon látom, hogy megnézik a munkámat, nézik a hátulját, megcsodálják és nem tudják, hogy én állok ott. Megmutatni a kézimunkákat az az igazi öröm, és ha én is látom, hogy másnak tetszik! A díjak is számítanak valóban, de a kiállítás nagyobb boldogság!”
Tudását, elhivatottságát életmű-kiállítása bizonyítja.

A Hagyományok Házban 2019. január 31-én 15 órakor Dr. V. Szathmári Ibolya néprajzkutató nyitja meg az emlékkiállítást.
A kiállítás megtekinthető 2019. március 16-ig, keddtől szombatig 10-18 óra között.

Hímzett álmok
Tóth Ágnes emlékkiállítása
Magyar Népi Iparművészeti Múzeum
1011 Budapest, Fő utca 6.

 

Nincsenek megjegyzések: