2011. október 30., vasárnap

Bemutatkozó: Csavlek Etelka keramikus




A Képző- és Iparművészeti Gimnáziumban érettségiztem, majd az Iparművészeti Főisk
olán diplomáztam kerámia szakon, Csekovszky Árpád növendékeként, 1970-ben. Önállóan, saját műhelyemben dolgoztam. Énekelni magánúton tanultam Pauk Annánál, később Dr. Sípos Jenőnél. 1982-ben lettem a Magyar Állami Operaház magánénekese. 1985-ben Violettát énekeltem Párizsban, a Zefirelli rendezte Traviataban. 1987-ben San Francisco-ban Pamina, 1988-ban a Cosi fan tutte-ban Fiordiligi voltam. 1991-ben Mozart c-moll miséjének és 2000-ben Liszt Ferenc Esztergomi miséjének szoprán szólóját énekeltem János Pál pápa Őszentsége előtt a Vatikánban.

Rendszeresen szerepeltem koncertpódiumokon Magyarországon és külföldön, többek között Grazban, Kairóban, Londonban, Rómában, Párizsban, Frankfurtban, St. Gallenben, stb.

1991-ben a Magyar Televízió portréfilmet készített rólam, melynek díszletterveit Wegenast Róbert készítette. A Televízió zenés színházának produkcióiban is lehetőséget kaptam.
A Szinetár Miklós rendezte Hoffmann meséiben Giuliettát, Beethowen Fidelio című operájában a címszereplő szólamát énekeltem és játszottam.

Művészetemet 1987-ben Liszt Ferenc díjjal, 1990-ben Székely Mihály emlékplakettel, majd 1997-ben Érdemes Művész kitüntetéssel jutalmazták.

Rendszeresen kiállítok hazai és külföldi, egyéni- és csoportos kiállításokon.
Tagja vagyok a Magyar Keramikusok Társaságának, a Képző- és Iparművészek Szövetségének és a Magyar Zeneművészeti Társaságnak. Diplomamunkámat, melyet Kodály Zoltán: Kisemberek dalai című műve ihletett, a budapesti Bogdánfy úti óvodában állították fel. Szent Lukács gyógyítja a betegeket című domborművem Tapolcán a Csobánc u. 5. számú ház homlokzatát díszíti.


Forrás: csavlek.hu

Nincsenek megjegyzések: