2009. január 24., szombat

Mit tegyünk a hotelszappannal?


Egy valóságos levelezést tett közzé egy nem elég fogyasztói magatartású hotelvendég a London Sunday Timesban:

Kedves szobalány, kérem, ne hozzon több kis szappant a fürdőszobámba és a polcra készített hat és a kádhoz tett három darabot is vigye el, mert útban vannak és mivel hoztam magammal szappant. Köszönettel: S. Berman

Kedves 635-ös szoba, az állandó szobalány ma szabadnapos. Elvittem a 3 szappant a kádtól, amint kívánta, és a hatot a polcról föltettem az automata tetejére arra az esetre, ha mégis megváltoztatná a szándékát. ìgy csak az a három maradt, amit ma tettem be, mert ez az utasításom a vezetéstől, hogy naponta három szappant vigyek a fürdőszobákba. Remélem elégedett. Kathy, a helyettesítő szobalány

Kedves szobalány (remélem ön az állandó), úgy tűnik, Kathy nem tájékoztatta kérésemről a kis szappanokat illetően, mert ma újabb három szappant találtam a polcon. Két hétig szándékozom itt lakni és elhoztam magammal a megszokott szappanomat, így nincs szükségem arra a hatra, ami a polcon van. ùtban vannak, amikor borotválkozom, fogat mosok, stb. Kérem vigye el azokat. S. Berman.

Kedves S. Berman, áttettem a hat kis szappant, ami útban volt a polcon, a szappantartóba, a nagy szappanját pedig betettem a gyógyszeres szekrénykébe a kényelme kedvéért. A szekrénykében meghagytam a három kis szappant, ami az új vendégek számára mindig ott van és amit nem vett észre érkezéskor. Csak szóljon, ha még valamiben segíthetek. Dotty, az állandó szobalány.

Kedves Mr. Berman, az ügyvezető tájékoztatott ma reggel, hogy Ön felhívta és elégedetlen volt. Egy másik szobalányhoz osztottam be a szobáját. Kérem nézze el a korábbi kényelmetlenségeket. Ha bármi panasza van, forduljon hozzám, hogy személyesen figyelhessek oda a dologra. Elaine Carmen, gondnok

Kedves Miss Carmen, sajnos nem tudom hívni, mert munkaidőben nem vagyok itthon, ezért hívtam az ügyvezetőt. Csak azt kértem tőle, hogy intézkedjen a szappanok ügyében. A szobalány, akit újonnan osztott be, azt hihette, hogy most érkeztem, mert a három új, a polcra tett szappan mellett a szekrénykébe is tett még három szappant. Noha még csak öt napja vagyok itt, máris összegyűlt 24 kis szappan. Miért teszik ezt velem? S. Berman.

Kedves Mr. Berman, megmondtam a szobalánynak, hogy ne tegyen több szappant az Ön szobájába és távolítsa el a fölöslegeseket. Ha még bármiben segíthetek, kérem hívjon. Elaine Carmen, gondnok.

Kedves Mr. Kensedder, eltűnt a szappanom. A kis szappanokkal együtt a saját fürdőszappanomat is elvitték. Késő este jöttem haza és a portástól kellett szappant kérnem. S. Berman.

Kedves Mr. Berman, tájékoztattam a gondnokot az Ön szappan problémájáról. Nem értem, hogyan történhetett, hogy nem volt szappan, hiszen a szobalányoknak naponta három szappant kell tenniük a szobákba. Nyomban intézkedünk. Kérem bocsásson meg a kényelmetlenségért. M. L. Kensedder, ügyvezető.

Kedves Mrs. Carmen, ki az ördög tett 54 kis szappant a szobámba? Csak egyetlen szappant szeretnék, a sajátomat. Azt adják vissza, kérem. S. Berman.

Kedves Mr. Berman, Ön panaszkodott a túl sok szappan miatt, tehát elvittem őket, azután panaszkodott, hogy nincs szappan, így visszavittem azokat, mind a 24-et, plusz aznapra még hármat. Nyilván a szobalánya nem tudott erről, ezért ő is vitt 24 plusz hármat. Nem tudom, honnan gondolja, hogy ez a hotel nagy fürdőszappant ad. De beszereztem egyet és odatettem a szobájába. Elaine Carmen, gondnok.

Kedves Mrs. Carmen, csak röviden tájékoztatom az aktuális szappan helyzetről. Mára szert tettem a fürdőszoba polcon 18, az automatán 11, a hálószobában 15, a gyógyszeres szekrénykében 14, a szappantartóban 6, a kád északnyugati sarkán 6 új kis szappanra, s végül a kád északkeleti sarkán 1 (félig használt) fürdőszappanra. Kérje meg a szobalányt, hogy a napi takarításkor mindig szépen rakja oszlopokba és porolja le őket. Javaslom, hogy ne rakjon négynél többet egy oszlopba, mert akkor hajlamos ledőlni. Mivel a hálószoba ablakpárkányt még nem használták fel, az kitűnő hely lehet további szappanok elhelyezésére. S még egy: vettem egyet a megszokott fürdőszappanomból, de azt a hotel széfjében tartom, hogy elkerüljem az esetleges félreértéseket. S. Berman.

Eredeti cím: What to Do With Hotel Soap
Forrás: London Sunday Times
1996 december


Nincsenek megjegyzések: