2018. október 3., szerda

Három esős nap - Richard Greenberg drámája a Belvárosi Színházban




.

Egyhelyben járó kaland keretében három ragyogó színész eljátssza, mi történhetett 1960-ban, amikor hallgatag apjuk és folytonosan veszekedő anyjuk a New York-i műteremlakásba szorultak három esős napra.

Harminc év után gyerekeik felfedezik a naplóba írt szűkszavú bejegyzéseket. Már hárman birtokolják ugyanazt a lakást: a dadogó fiú (Schruff Milán), a másik városban lakó lány (Kováts Patrícia hol a barátnő, hol az anya, hol a testvér szerepében) és az apa társának fia (Szabó Kimmel Tamás), aki mindig példaképe volt a dadogós ifjúnak. A három színészt hat szerepben látjuk. Látszólag gyengéd szeretetben élnek…
Novák Eszter ügyes rendezésében kevés bútorral, Zöldi Gergely dramaturgiájával hihető, olykor vígjátékba torkolló drámát nézünk, a történések ismétlődnek, a két ifjú építész és a barátnő/lánytestvér kiválóan játszik, tehetségük minden oldalát kibontakoztatják – a darab mégsem mondható jónak, sem szórakoztatónak. Alig érthető, miért vitte sikerre Amerikában Julia Roberts, Angliában Colin Firth, mert Kováts Patrícia legalább olyan tehetséges és okos színésznő, mint elődei. Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán szintén tökéleteset alkot a szerepében.
Az Orlai Produkciók megszokott sikersorozatából – úgy érezzük – kilóg ez a mű. Hiába „teszik ki a lelküket” a színészek és a közreműködők, valahogy üresnek érezzük a bemutató célját. Kereshetünk kifogásokat, mint hogy idegen a témája, nem a magyar társadalom ügye, alig várjuk, hogy vége legyen.
Nos, nem biztos, hogy nekem van igazam, már csak a színészi alakításokért is érdemes végignézni.

Dobi Ildikó - EuroAstra

Nincsenek megjegyzések: