2009. december 12., szombat

Keresőoptimalizálás



Finomhangolás

A keresőmarketing az online-marketing egyik dinamikusan fejlődő részterülete: a világháló keresőmotorjain keresztül érkező információk, hirdetések tudatos eljuttatása a célközönségig. Egy megfelelő keresőmarketing-stratégia követésével könnyűszerrel megvalósítható, hogy a leghatékonyabb kereső – a Google –, találati listáján előkelő helyre kerüljön a hirdetésed. Ez azonban megfelelő szaktudást feltételez. A hazai piacon például a GM Production szakemberei már kellő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy először látogatókat, majd vevőket toborozzanak a vállalkozásod weboldalára. Az alábbi cikk szerzője arra keresi a választ, hogy miért érdemes minél előbb igénybe venned az általuk kínált keresőmarketinges eszköztárat.


A klasszikus hirdetések nem működtek kellő hatékonysággal.
Adekvát kulcsszavakat kell alkalmaznod!
Az üzeneteid a megfelelő helyen, kellő időben jelennek meg.
Költséghatékony módszer.
Minden fontos információ azonos helyen lesz.
Növelni fogod a honlapod ismertségét és népszerűségét.
Professzionális hirdetési szöveget kell fogalmazni.
Sikerdíjat fizetsz.
Szinte azonnal képes leszel beavatkozni a futó kampányaidba.
Szinte azonnal látni fogod a hatást.
Valós eredményeket látsz és nem kutatások számoszlopait
.

Mindezek tükrében, plusz annak a ténynek tudatában: hogy az online világban történő vásárlások egyre növekvő tendenciát mutatnak, ráadásul a web világában áramló információk egyre nagyobb tömegekhez jutnak el, valószerű, hogy a te hirdetésed is rövidebb úton jut el a célközönségig.

A weboldalad pontosan azok fogják felkeresni, akik érdeklődnek az általad kínált szolgáltatások iránt.
Ez persze fordított folyamat: nem a reklám keresi meg az ügyfelet, hanem az ügyfél a keresés fázisában a reklámok segítségével ér célba.
A keresőmarketing rendkívül hatékony eszköz, mivel nagyon pontosan meglehet határozni a hirdetés megjelenések helyét és idejét.
Az eredmény akár 15 percen belül is kimutatható.

ALKALMAZOTT MÓDSZEREK
A keresőmarketing segítségével szinte bárhol a világon megjelenítheted a hirdetéseidet, addicionális költségek nélkül.
Az érkeztető oldalak befolyásolása keresőoptimalizálással történik.
A honlapod tartalmi és szerkezeti átalakításával történő alkalmazások, valamint a kulcsszavak feltérképezése révén, a weboldaladat a Google oldalain előkelő helyre kell pozicionálni.
Az optimalizálás nem csupán a kulcsszavakra való fókuszálást jelenti, ugyanis behatóbb átalakítás során a látogatók számára is optimálisan „látogatóbaráttá" válik az érkeztető oldal. (landing page).
A kattintás alapú árazás – a PPC (pay-per-click) – modellje független attól, hogy hirdetésed hányszor jelent meg, te csak a valós látogatók „kattintásai" után fizetsz.

KULCSSZÓ-KUTATÁS
Előzetes kutatással fel kell térképezni a világhálón, hogy az adott témában az emberek milyen szavakra keresnek rá. A mérhető sikered ugyanis mindössze néhány „ütős" kulcsszón fog múlni, melyeket a látogatók a legnagyobb valószínűséggel használnak, amikor egy adott információt, vagy terméket keresnek. A vásárlók fejével való gondolkodás is ennek a reklámpiaci szakmának szerves része.
Fel kell tudni mérni a látogatók igényeit, így számukra pontosan azt fogod nyújtani, amire vágynak.

AZ IDEÁLIS SZÖVEG KIALAKÍTÁSA
Korántsem mindegy a reklám formai megjelenése. A szövegnek eredendően értelmesnek kell lennie, de a megfelelő kulcsszavak nélküli hirdetés – az online világban –, mit sem ér. Nem kell tartalmaznia semmi fölöslegeset az üzenetnek, pontosan arról kell szólnia, amit reklámozni kívánsz.

A MEGJELENÉS HELYEI
A Google organikus találatai mellett, a keresőn elhelyezett fizetett felületre kerülhet hirdetése, ez értelemszerűen licites alapon működik, minél többet fizet, annál nagyobb valószínűséggel az ön hirdetése kerül a kereső lista élére. Ezen felül hirdetését a legismertebb tartalmi hálózatokra is el tudjuk helyezni: A Google mellett a Yahoo, a Bing, és az Origo oldalaira.

A statisztikák feldolgozását, elemzését követi a weboldal finomítása.
A website forgalom elemzése – a hirdetés mellett –, kiválóan alkalmas a fogyasztói viselkedés felmérésére is. Például, hogy ki mire kíváncsi a weboldaladon, mely termékjellemzők iránt érdeklődnek, miként találják meg a terméket stb.

Használd ki, hogy szinte azonnal látni fogod a reklámtevékenység eredményét!

Sokszor már néhány napi hirdetési tevékenység után látszik, hogy a hirdetések közül melyik volt eredményes és milyen weboldalakról jött a legtöbb látogató.
Ez alapján azonnal tovább kell finomítani az online hirdetést, hogy a lehető legtöbb vásárlót, érdeklődőt lehessen megnyerni.

2009.12.11.

Kiss Sándor
E-mail: kiss.sandor@gmproduction.eu

Forrás: PR Herald (x)

Nincsenek megjegyzések: