2019. augusztus 10., szombat

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar pálinka manufaktúra




Aranyérmet szerzett a 4 éve alapított ZSOLDOS Pálinka Manufaktúra Irsai Olivér szőlő pálinkájával az International Wine and Spirit Competition versenyen, ahol évről évre egyre több világszínvonalú bor és párlat mérkőzik meg egymással.


Massel borkémikus által alapított IWSC bor és párlatversenyre nevezőknek nem csak érzékszervi megítélésen, de laboratóriumi analízisen is át kell esniük, mielőtt a több mint 400 globális szakértőből álló zsűri pontozná őket.
Idén több mint 3000 párlatot neveztek a versenyre: a hagyományosan népszerű italok, mint a whisky, rum, vodka vagy gin mellett olyanokat is, mint a Peruban és Chilében készített borpárlat, a pisco, a mexikói agávé párlat, a mezcal vagy az ázsiai párlatok közül a japán sócsú és a kínai pajcsiu.
Gyümölcspárlat kategóriában idén a mindössze 4 éve alapított ZSOLDOS Pálinka Manufaktúra hozott haza egy aranyérmet Irsai Olivér szőlő pálinkájával. A párlatversenyen a magyarok közül összesen három nevező hozott el díjat: a ZSOLDOS mellett az Agárdi Pálinkafőzde és a Zwack Unicum.
A ZSOLDOS Irsai Olivér szőlő pálinkáját az IWSC zsűrije „őszinte és jól elkészített terméknek” nevezete értékelésében. Ugyanez az irsai az idei Quintessence Pálinka- és Párlatversenyen, ami nem csak Magyarország, de egész Közép-Európa meghatározó versenye, champion díjat kapott. Illatos szőlő kategóriában 197 tétel közül lett a legjobb. A verseny során a ZSOLDOS Pálinka Manufaktúra 8 érmet is kiérdemelt.
A hagyományos gyümölcspárlatok mellett a ZSOLDOS termékpalettáján olyan különlegességek is megtalálhatók, mint világ legcsípősebb paprikájaként bejegyzett Carolina Reaper chili ágyas cseresznyepálinka, a CAPSICUM carolina reaper, amely szintén aranyérmet kapott a 2019-es Quintessence versenyen.
A 2015-ben Tiszaföldváron alapított ZSOLDOS Pálinka Manufaktúra fözőmesterei modern oszlopos technológiát alkalmazva, pontos érzékszervi vizsgálattal irányítják az elektromos tüzelésű üstben folytatott pálinkafőzést. A több éves pálinkafőzési és értékesítési tapasztalattal rendelkező alapítók célja a lehető legmagasabb minőségű pálinka előállítása, hogy minden korosztály számára vonzóvá tegyék a pálinkát, nem csak a Kárpát-medencében, hanem azon túl is. A jelenlegi kapacitások, 40% alkoholtartalomra vonatkoztatva évente körülbelül 12-13 ezer liter pálinka elkészítését teszik lehetővé. A manufaktúra a gyártás mellett az értékesítésben is a mennyiség helyett a minőségre helyezi a hangsúlyt, így termékeik elsősorban a minőségi gasztronómiával foglalkozó vendéglátóhelyeken találhatók meg.

Forrás: EuroAstra
 

Nincsenek megjegyzések: